کاهش ۴۰ درصدی تولید زباله در کتالم و ساداتشهر

شهردار کتالم و ساداتشهر گفت :با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ۴۰ درصدی تولید زباله کمتر از ۵ ماه در این شهرستان کاهش یافت.

 مجتبی رضوانی شهردار کتالم و ساداتشهردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ موفق‌ترین الگوی مدیریت پسماند و به نوعی تفکیک زباله مدیریت تولید و بازیافت زباله‌های خانگی است.

وی افزود: تولید روزانه ۲۰ تن زباله روز‌های عادی در شهر کتالم و ساداتشهر باعث هدررفت بودجه و ایجاد مشکلات متعدد شده بود که با اجرای این طرح شاهد کاهش چشم گیر تولید و جمع آوری زباله در این شهر هستیم.

رضوانی گفت: آموزش و اطلاع رسانی مهم‌ترین اقدام برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا است که در این راستا شهرداری کتالم و ساداتشهر اقدام به آموزش همگانی از جمله رسانه‌های محلی، مساجد منطقه و رانندگان تاکسی کرده است

وی افزود: در این بخش لزوم ایجاد بسته‌های تشویقی و حمایت از بخش خصوصی و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا بسیار اثرگذار خواهد بود.

شهردار کتالم و ساداتشهرگفت: در این راستا شهرداری کتالم و ساداتشهر با برنامه ریزی و واگذاری این حوزه به بخش خصوصی توانست در اولین گام موفق عمل کند.

انتهای پیام /ر

طرح تفکیک زباله در کتالم و ساداتشهر

برچسب ها: پسماند ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.