معظمی مطرح کرد؛

توجه به صنعت قطعه سازی به معنای جلوگیری از واردات است

معاون وزیر صنعت گفت: فقدان توجه به قطعه سازی به معنای افزایش واردات است و این موضوع خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور و صنعت است.

توجه به صنعت قطعه سازی به معنای جلوگیری از واردات استمنصور معظمی معاون وزیر صنعت معدن وتجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور در حال اوج گیری بوده و مجموعه تولیدات در سال 47 تا 57، 240 هزار دستگاه و از سال 57 تا به امروز 21 میلیون دستگاه خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه در تولید خودرو جایگاه ایران در دنیا 116 است، گفت: در رنکینگ جدید جهانی پیش بینی می کنیم در رده 14 تا 15 خودروسازان جهان قرار بگیریم.

معظمی ادامه داد: بازار بزرگ خودروی ایران، می تواند فرصت بزرگی را برای سرمایه گذاران این صنعت در کشور فراهم آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چند که در ابتدای کار، صنعت خودروسازی کاملا بر پایه مونتاژ استوار بود، اما توانستیم با اتکا به توان داخلی به خودکفایی رسیده و حتی در برخی زمینه ها به طراحی دست یابیم.

وی با اشاره به لزوم رعایت حقوق مشتریان در صنعت خودروسازی، اظهار کرد: صنعت خودروسازی در سال های گذشته توانست رشد خوبی داشته باشد، اما این به معنای جلب رضایت مردم نیست و همه مسئولان و خودروسازان باید تلاش کنند تا رضایت مردم را در حوزه خودرو جلب کنند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم صنعت خودروسازی با مردم، گفت: قطعه سازی، خودروسازی و مشتری؛ مثلثی است که باید همیشه بین آنها تعامل برقرار باشد تا بتوانیم بگوییم به معنای واقعی در صنعت خودروسازی موفق بوده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به صنعت قطعه سازی اهمیت ندهیم نتیجه آن بدون شک واردات است و این موضوع خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور و صنعت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار