آماده باش بیش از ۴۰ گروه گشت نوروزی محیط زیست در گلستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از آماده باش بیش از ۴۰ گروه گشت نوروزی برای حفاظت از محیط زیست در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: ٤٥ گروه گشت نوروزی به صورت شبانه روزی برای حفاظت از محیط زیست در استان آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود: در ایام نوروز علاوه بر آماده باش تمامی واحد‌های شهرستانی و محیط بانی‌های سراسر استان برای حفظ طبیعت و تنوع زیستی، اقداماتی را نیز برای پیشگیری از انواع آلودگی‌ها در پایش و مراقبت از محیط زیست انسانی در دستور کار قرار داده ایم.

عبدوس اضافه کرد: حفاظت از تخریب و دست اندازی به طبیعت و جلوگیری از آلودگی و تخریب تنوع زیستی از مهم‌ترین وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی در ادامه گفت: برای کنترل منابع آلاینده محیط زیست، گشت و کشیک نیرو‌های پایش به صورت شبانه روزی در حال مراقبت بوده و هرگونه آلودگی احتمالی صنایع به سرعت پیگیری و مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت تا کم‌ترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

عبدوس افزود: همچنین برای پیشگیری از تخریب طبیعت در روز طبیعت، همه همکاران اجرایی در سطح استان در همه زیستگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت این اداره کل حضور داشته و به پایش مناطق خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: جوانمردانه نیست وقتی به مکانی پناه می‌بریم آن را مورد آلایش و تخریب قرار دهیم چراکه آسیب رساندن به تنوع زیستی آسیب به حیات بشر است و توصیه می‌شود مسافرین و گردشگران این مهم را مد نظر داشته باشند.

عبدوس در پایان گفت: سامانه ١٥٤٠ آماده دریافت گزارشات هموطنان در خصوص هرگونه آلودگی و تخریب محیط زیست و تنوع زیستی خواهد بود.
 
انتهای پیام/ق
 
 

آماده باش گروه های گشت نوروزی محیط زیست

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.