اجلاس امنیتی کشور‌های شرق آفریقا برگزار شد

مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی کشور‌های شرق آفریقا به منظور تلاش برای یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه و مقابله با تروریسم در کامپالا، پایتخت اوگاندا تشکیل جلسه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی کشور‌های شرق آفریقا به منظور تلاش برای یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه و مقابله با تروریسم در کامپالا، پایتخت اوگاندا تشکیل جلسه دادند.

این نشست دو روزه با حضور ویلسون امبادی معاون فرمانده نیرو‌های دفاعی خلق اوگاندا در پایتخت این کشور برگزار شد. وی پس از پایان مراسم افتتاحیه به خبرنگاران از تلاش و اقدامات مقامات امنیتی و اطلاعاتی مناطق شرق قاره آفریقا جهت یافتن راه حلی برای ریشه کن کردن فعالیت‌های تروریستی از طریق تبادل اطلاعات امنیتی و همچنین شناسایی ارتباطات گروه‌های تروریستی همچون الشباب و گروه‌های شورشی مستقر در منطقه خبر داد.

در این نشست بین المللی، مقامات ارشد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اوگاندا، کنیا، تانزانیا، رواندا، سومالی، موریس، سودان جنوبی، سودان، جیبوتی، کومور و ماداگاسکار حضور داشتند.

جوزف اوکوت، مدیر عامل سازمان امنیتی خارجی همچنین از تلاش برای شناسایی حامیان مالی پشت پرده گروه‌های شورشی و تروریستی در مناطق شرق آفریقا خبر داد. وی همچنین بر رویارویی منطقه با چالش‌های جدید و نوظهور در زمینه تخلفات سایبری، پولشوئی و قاچاق انسان که نیازمند تقویت همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی بیشتر است تاکید کرد.

انتهای پیام/

جلسه مقامات امنیتی کشور‌های آفریقا برای مقابله با تروریسم در پایتخت اوگاندا

برچسب ها: آفریقا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار