پیام نوروزی نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار گیلان هرکدام به صورت جداگانه پیام نوروزی صادر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در پیام نوروزی سال ۹۷ ؛  بهار را جلوه ی زیبای احیای طبیعت در راستای نیل به کمال عنوان کرد و گفت: تاسی از این پیام الهی می تواند روند سعادت و بهروزی را در جامعه انسانی نهادینه کند.

وی مجموعه تصمیم سازان و مسئولان را به تاسی از بهار طبیعت برای تقویت روحیه ی تعامل و همدلی در راستای خدمت صادقانه به کشور و مردم فراخواند و اضافه کرد:  با تلاش مضاعف مجموعه دست اندرکاران نظام ، سال آینده را می توان در راستای تقویت اقتصاد و معیشت عامه ی مردم تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به حوادث تلخ و شیرین سال ۹۶ در کشور و منطقه اشاره کرد و افزود: بهره گیری از تجربه های درس آموز این حوادث می تواند آمادگی ملی را برای ارتقای هر چه بیشتر امنیت و تحقق آرمان های والای انقلاب در بستر عدالت ، افزایش دهد.
زین‌العابدین قربانی در ادامه تجلی ارزش های اسلامی و انسانی را مستلزم رفع نیازمندی های مادی و معنوی دانست و تاکید کرد : تقویت حس نوع دوستی، کمک به نیازمندان، تعامل فزاینده با یکدیگر و احساس مسئولیت همگانی از جمله نکاتی است که می تواند ارزش های معنوی را در بستر ارتقاء معیشت و بهبود اقتصاد متجلی کند.

همچنین مصطفی سالاری استاندار گیلان، در پیام نوروزی سال 97 با تبریک فرارسیدن سال نو ، محورهای اصلی توسعه استان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی را در سه عرصه کشاورزی ، گردشگری و تجارت اعلام کرد.

وی بااشاره به توفیقات سال 96 گفت : در حوزه های فرهنگ و ادب ، اقتصاد کسب و کار و عمران و آبادانی ، با تلاش دست اندرکاران و پشتیبانی مردم ، گام های موثری برداشته شد.

استاندار گیلان کسب رتبه نخست گیلان در بهینه سازی فضای کسب و کار در دو فصل پاییز و زمستان 96  بین 31 استان کشور را یکی از این توفیقات دانست و افزود : هنوز با وضعیت مطلوب فاصله باقی است و باید فضای کسب و کار و کارآفرینی را به سوی اشتغال بیشتر و رونق بیش از پیش هدایت کرد.

سالاری رسیدن به اهداف رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار را با حفظ احترام متقابل بین مردم ، دست اندرکاران و فعالان اقتصادی و اجتماعی میسر دانست و گفت : محورهای اصلی توسعه پایدار گیلان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی در سه عرصه کشاورزی ، گردشگری و تجارت تعریف شده است.

وی ، منابع انسانی ، منابع طبیعی و خدادادی بی نظیر و موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی را از استعدادهای بالقوه گیلان دانست و تصریح کرد : با گره زدن این ظرفیت های مهم و حیاتی و تدوین و تبیین برنامه های منظم میتوان در توسعه پایدار و اشتغال آفرینی گام های موثری برداشت .

استاندار گیلان در ادامه مشارکت مردم و بخش خصوصی را در رشد و توسعه استان تاثیرگذار عنوان و خاطرنشان کرد : مطالعات کارشناسی ، تحقیقات تخصصی و برگزاری جلسات کارشناسانه در کمیته های 48 گانه در نیمه دوم سال 96 تحقق یافت که با برنامه ریزی و رایزنی های تکمیلی برای ایجاد تحولات اساسی ، این برنامه ها و طرح ها در سال 97 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/اص

پیام نوروزی آیت الله قربانی و مصطفی سالاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.