خودداری از خرید مرغ زنده در لرستان

رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان گفت: از شهروندان و همچنان مهمان نوروزی درخواست می‌شود از خرید هرگونه مرغ زنده اکیدا خودداری کنند.

خودداری کردن از خرید مرغ زنده در لرستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عزیزاله نورالهی رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان با بیان آخرین اطلاعات در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لرستان، اظهار کرد: طی ۶ ماهه دوم سال ۹۶ پنج کانون بیماری در استان شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین کانون آلوده استان در یکی از بخش‌های مرکزی الیگودرز بود که طی عملیاتی ۵۰۰ قطعه پرنده در این کانون معدوم و مدفون شد.

رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار قطعه پرنده آلوده به آنفلوانزای پرندگان در استان معدوم و مدفون شده، بیان داشت: در ایام نوروز اکیپ‌ها همچنان فعال بوده و به محض رویت و یا گزارشی مبنی بر شیوع آلودگی اقدامات معدوم‌سازی را انجام می‌دهند.

نورالهی تصریح کرد: از شهروندان و همچنان مهمانان نوروزی درخواست می‌شود از خرید هرگونه مرغ زنده خودداری کرده و نسبت به مصرف تخم‌مرغ‌های محلی پرهیز نمایند.

وی همچنین از آلودگی احتمالی جوجه‌های رنگی به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان خبر داد و گفت: توصیه اکید می‌شود از خرید و نگهداری هرگونه جوجه رنگی در منزل خودداری شود.

انتهای پیام/م

از خرید مرغ زنده خودداری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار