ذوالقدر در یادداشتی تاکید کرد:

حمایت از کالای ایرانی در شرایط رکود اقتصادی و بحران بیکاری یک اضطرار برای رهایی است

ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیامی در حمایت از کالای ایرانی منتشرکرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به اهمیت حمایت از کالای ایرانی پرداخت.


بیشتر بخوانید: نامگذاری "هفته ایران کالا" برای حمایت از تولید ملی 


حمایت از کالای ایرانی در شرایط رکود اقتصادی و بحران بیکاری یک اضطرار برای رهایی است

متن یادداشت این نماینده به شرح ذیل است:

فراخوان نوروزیِ رهبر معظم برای حمایت از کالای ایرانی را به فال نیک می‌گیریم. نامگذاری که نیاز جامعه ایرانی در شرایط رکود اقتصادی و بحران بیکاری یک اضطرار برای رهایی است و به دنبال اهتمامی که در راستای تولید ملی قرار داشت متاثرا مصرف آن توسط ایرانی یک التزام برای تداوم مسیر و حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

شعاری که تحقق آن وابسته به تعامل شایسته و با درایت میان مردم، تولیدکنندگان و مسئولین است ، بدین نحو که سهم کوچک هر شهروند استفاده از کالای ایرانی است و سهم بزرگ آن بر ذمه تولیدکنندگان و مسئولین در فرایند تولید باکیفیت و قابل رقابت با نمونه های خارجی و قانون‌گذاری، اجرا و نظارت در کنار تعاملات با آرامش در عرصه بین الملل است و به ثمرنشستن آن یقینا مشروط به تولیدات با کیفیت داخلی از یک سو و مقابله جدی با ورود کالای قاچاق بویژه کالای قاچاق از سوی دانه درشتان است که اقتصاد و سبک زندگی و مصرف را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین با حمایت از تولیدکنندگان از طرق مختلف مانند تعدیل نرخ مالیات،کم کردن فشار از دوش تولیدکننده و ارائه بسته های حمایتی و تشویقی برای تولیدات بهتر و باکیفیت تر،مانند تخفیف در اخذ هزینه های جانبی مرتبط با تولید، بیمه و امثالهم و همراهی و مساعدت با مسایل و مشکلات تولیدکننده می تواند چرخش تولید داخلی را شتاب بخشد در کنار این مهم نیز میدان دادن به بخش خصوصی و یافتن بازارهای خارجی و هدایت صدور کالاهای باکیفیت داخل به خارج از مرزها به ویژه کشور های دوست و همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان از سوی دستگاه سیاست خارجی که اخیر با تغییر ساختار اولویت خودرا بر دیپلماسی اقتصادی قرار داده است، می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

لذا این تعاملات چند وجهی همراه با اعتماد و انسجام ملی میان مردم، تولیدکنندگان و مسئولین می تواند دستاوردهای چشمگیری را که همانا افزایش تولید باکیفیت ملی و رشد اقتصادی و کاهش بیکاری و صدور کالا و خدمات ایرانی خواهد بود را به ارمغان می آورد.

مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به موارد مذکور ضمن درک شرایط کشور و جهان آمادگی لازم را برای کمک به تسهیل روند حمایت از تولید کنندگان و تولید کشور با تصویب قوانین من جمله قوانین مربوط به بهبود فضای کسب وکار به کار خواهد بست و در سایه این تعاملات می توان در عمل به تحقق اهداف این نامگذاری جامعه عمل پوشاند؛درغیر این صورت حمایت از کالای ایرانی صرفا در قاب تبلیغاتی باقی خواهد ماند و شعاری بیش نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار