شروع سال جدید در هندیجان با بی آبی

رئیس شورای شهر هندیجان گفت: قعطی آب شهر یک روز مانده به تحویل سال ضربه مهلکی بر پیکره مردم، مسئولان، و گردشگران عزیزی که وارد شهر شدند، وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عبدالنبی گشتیل، رئیس شورای شهر هندیجان بیان داشت: ما با همکاری شهرداری و سایر مسئولان به خصوص فرمانداری، شهر بندری هندیجان را برای استقبال باشکوه از مسافران محترم نوروزی آماده و همه پارک‌ها و اماکن عمومی را زیباسازی و نورپردازی کرده‌ایم اما لحظه تحویل سال آب همه شهر تاکنون قطع‌شد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مسافران شهر ما را ترک کرده و به شهرهای همجوار می‌روند چراکه بدون آب هیچ جنبنده‌ای نمی‌تواند جایی توقف یا سکونت کند.برای حل مشکل آب شرب هندیجان باید از قابلیت دریا استفاده کرد و با تصفیه آن  آب قابل شرب به شهر تزریق کرد.

گشتیل عنوان کرد: مشکل آب شرب هندیجان در سطح شهری قابلیت حل ندارد بلکه باید از اعتبارات ملی و دستورات فرا استانی اقدامات سریع صورت گیرد، پیشنهاد ما این است که دستگاه‌های بزرگ شیرین سازی آب دریا در هندیجان نصب شود.

رئیس شورای شهر هندیجان گفت: هندیجان شهری است که هویت آن وابسته به آب و رودخانه زهره بوده و رودخانه زهره هندیجان کاملاً خشک‌ و به یک رود مرده تبدیل گشته و فقط آب مد دریا در آن جاری است که این آب هیچ خاصیت مصرفی نداردو برای نجات رودخانه زهره باید آب در آن جاری باشد.

وی بیان کرد: مشکل آب کشاورزی ازیک‌طرف و از سوی دیگر مشکل آب شرب هندیجان همگی دلالت بر بی‌تدبیری و عدم آینده‌نگری است بنابراین ما از این وضعیت بسیار ناراحت و گله‌مند هستیم.

انتهای پیام/م

قطع شدن آب شرب در هندیجان

برچسب ها: بحران آب ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.