عفو بین‌الملل فروش سلاح کشور‌های غربی به عربستان سعودی را محکوم کرد

عفو بین الملل فروش سلاح کشور‌های غربی به عربستان و هم پیمانان این کشور در جنگ یمن را محکوم و اعلام کرد فروش سلاح به این کشور‌ها باعث استهزاء معاهده جهانی فروش تسلیحات می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین‌الملل روز جمعه فروش سلاح کشور‌های غربی را به عربستان و هم پیمانان این کشور در جنگ یمن محکوم و اعلام کرد فروش سلاح به این کشور‌ها باعث استهزاء معاهده جهانی فروش تسلیحات می‌شود.

از زمان شروع مداخله نظامی ائتلاف عربستان در یمن در سال ۲۰۱۵ بیش از ده هزار نفر در جنگ داخلی این کشور کشته شده اند.

مدیر بخش تحقیقات خاورمیانه عفو بین الملل گفت: «شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که فروش غیرمسئولانه سلاح به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به وارد آمدن آسیب‌های فراوان به مردم یمن انجامیده است. اما این اتفاق به توقف فروش میلیارد‌ها دلار سلاح از سوی آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌ها از جمله فرانسه، اسپانیا و ایتالیا به ائتلاف سعودی منجر نشده است. این سلاح‌ها علاوه بر نابودی زندگی غیرنظامیان، سبب استهزای معاهده جهانی فروش تسلیحات شده است.»

این سازمان حقوق بشری گفت: از سال ۲۰۱۵ تاکنون تعداد سی و شش مورد حمله هوایی ائتلاف سعودی به یمن که ناقض قوانین بین المللی هستند را مستند کرده است. به گفته عفو بین المللی برخی از این حملات می‌توانند جنایت جنگی محسوب شوند.

تنها در این حملات ۵۱۳ غیرنظامی از جمله ۱۵۷ کودک کشته و تعداد ۳۷۹ نفر دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

محکومیت فروش سلاح  به رژیم سعودی توسط عفو بین الملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار