خواندن نماز اول وقت مهم‌ترین ویژگی شهدا

شهدا به نماز اول وقت اهمیت فراوان می‌دادند.

زینب حسینی مادر شهید حبیب الله صمدی از شهرستان جویبار در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:ویژگی حبیب الله نماز اول وقت خواندش بود. نماز شب و نماز امام زمان (عج) را اکثر اوقات میخواند.

وی افزود: سواد ندارد، اما نماز‌های مستحبی را که میخواند حبیب الله به من یاد داد. قرآن را هم بلد نیستم بخوانم، اما با وضو دست روی آیه‌ها میکشد و به نیت شهدای مدافع حرم و همه شهدا صلوات می‌فرستد.

حسینی با بیان اینکه انسان با یاد شهدا دلش صفا پیدا می‌کند. گفت: سه بار به نیت حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) بخاطر اسارات عقیله بنی هاشم که چقدر سختی کشیدند به راهیان نور آمدم.

وی گفت: حبیب در اروند رود غسل شهادت کرد و براثر اصابت خمپاره نصف بدنش متلاشی شد. وقتی خبر شهادتش را شنیدم به بیمارستان رفتم. در بیمارستان گفتند مجروح شده، اما به آن‌ها گفتم من خواب دیدم حبیب پرچم بدست آمد و به من گفت: مادر من پیروز شدم. پسرم حبیب به آرزویش که شهادت بود رسید.

مادر شهید حبیب الله صمدی افزود: دلم که برای حبیب تنگ می‌شود شب‌ها هنگام مناجات با خدا با او حرف میزنم. اخرین باری که میخواست به جبهه برود گفت: مادر اگرخدا خواست من شهید شدم شما چکار می‌کنید؟ گریه و زاری می‌کنید، داد و بیداد میکنید؟ گفتم: نه. بعد به من گفت: مادر اگر گریه و زاری کنی من نزد حضرت زهرا (س) نمی‌بخشمت. باید اسلحه مرا بگیری و زیر تابوت بایستی. حبیب من رفت و شهید شد.

وی افزود: الان من در منطقه هستم و حبیب در همین راهیان نور با من است. خواب دیدم که گفته بود مادر من همیشه پشت سر تو راه میروم. گفتم:بیا جلو بایست. گفت: نه تو مادر من هستی و من باید پشت سرتو راه بروم و مراقبت باشم.

حبیب الله صمدی فرمانده دسته بود در ۱۴ سالگی به جبهه رفت درسال ۶۵ و سن ۱۹ سالگی در جزیره مینو شهید شد. پسرم در جبهه درس هم میخواند.
انتهای پیام/آ

مهم‌ترین ویژگی شهدا خواندن نماز اول وقت

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.