معاون اقتصادی رئیس جمهور:

به ۳۰میلیارد دلار فاینانس بین المللی دسترسی پیدا کردیم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با توجه به شرایط بین المللی در جهان به ۳۰میلیارد دلار فاینانس بین المللی دسترسی پیدا کردیم.

به ۳۰میلیارد دلار فاینانس بین المللی دسترسی پیدا کردیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: اشتغال اولویت اول دولت در سال ۹۷ است و با توجه به اینکه امسال تولید ملی و کالای ایرانی مورد تاکید قرار گرفته است دولت باید در حوزه های که اشتغالزایی بالای دارند سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

وی گفت: شرایط بین المللی ایران در جهان این امکان را برای کشورما فراهم کرده که بالای ۳۰ میلیارد دلار دسترسی به فاینانس های بین المللی برای حوزه های مختلف سرمایه گذاری دسترسی داشته باشیم.

نهاوندیان افزود: با پایین آمدن درجه ریسک ایران و بالا رفتن اعتبار بین المللی ایران در رتبه بندی ها بین المللی اقتصادی فضای مناسبی را ایجاد کرده است که فضای سرمایه گذاری های اشتغالزا در کشور فراهم شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: رقمی که ما در سال گذشته در ایجاد اشتغال خالص تجربه کردیم واقعا کم سابقه و یا بی سابقه بود به همین علت هدف گذاری دولت هم در سال ۹۷ همین گونه خواهد بود.

وی بیان داشت: دولت در حوزه گردشگری و بازآفرینی شهری برنامه ویژه ای دارد که استان همدان می تواند در اجرای طرح ملی بافت فرسوده که رئیس جمهور اعلام کردند پیش گام باشد.
نهاوندیان افزود: در این طرح ابتکاری، اختصاص دادن زمین های دولتی بعنوان یک جهش می تواند با ایجاد ایمنی بالا اشتغال خوبی در حوزه ساخت و ساز ایجاد می کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در این طرح به جای تجمیع چند پلاک بعنوان ساخت و ساز مسکن، به محله سازی است که مجموعه امکانات فرهنگی و آموزشی و خدمات درمانی را داشته باشد توجه شده است.

وی تاکید کرد: مجموعه سیاست های دولت در سال ۹۷ ایجاد یک فضای نشاط اقتصادی و اجتماعی است که در چهار سال گذشته هم دولت نشان داد که مردم باید در فضای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی احساس آرامش کنند و آزادی عمل داشته باشند، احترام مردم محفوظ باشد و هر شخصی که در هر حوزه ای نظر و ابتکاری دارد آن را به مرحله عمل برساند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ظرفیت گردشگری نهاوند این توجه را طلب می کند که با سرمایه گذاری و با اطلاع رسانی این جاذبه ها به مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی، گردشگری نهاوند را در کنار دیگر ظرفیت های مهم این شهر مانند محیط زیست و منابع آبی به قطب مهم اقتصادی و گردشگری استان تبدیل کند.

وی در پایان گفت: در استان همدان بخش خصوصی علاقمند و با انگیزه ای داریم که باید از منابع دیگر هم برای جذب آنها در جهت سرمایه گذاری استفاده کرد.
نهاوندیان افزود: شهرستان نهاوند دارای مردمی فهیم وبافرهنگ است با جاذبه های فراوان گردشگری که می تواند مکان خوبی برای سرمایه گذاری گردشگری باشد.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون اقتصادی رئیس جمهور در نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.