تظاهرات در پاریس علیه اشغال عفرین

در پی اشغال شهر سوری عفرین، در فرانسه در حمایت از کرد‌های این شهر و علیه تهاجم ارتش ترکیه به خاک سوریه تظاهرات برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در پی اشغال شهر سوری عفرین، در فرانسه در حمایت از کرد‌های این شهر و علیه تهاجم ارتش ترکیه به خاک سوریه تظاهرات برگزار شد.

معترضان که در خیابان‌های پاریس تظاهرات می‌کردند، پلاکارد‌هایی با خود به همراه داشتند که روی آن جمله «من عفرین هستم» نوشته شده بود.

یک زن شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: «این تظاهرات برای جلب توجه افکار عمومی بین المللی نسبت به این مسئله برگزار می‌شود. افکار عمومی بین المللی چنین حمله ای، چنین نسل کشی و چنین پاکسازی قومی علیه یک ملت را نمی‌پذیرد.»

وی افزود: در حال حاضر دولت ترکیه به کشوری که به خاک کشوری دیگر حمله کرده و آن را به اشغال خود درآورده مبدل شده است. نیرو‌های ترک از مرز عبور کرده اند. منطقه اشغال شده نه تنها یک منطقه خودمختارکردنشین، بلکه رسما خاک کشور سوریه است. از این رو ترکیه اکنون نیروی اشغالگر قلمداد می‌شود و به عفرین حمله کرده است.

در تصاویری که معترضان در دست داشتند، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به هیتلر تشبیه شده بود.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد هزاران نفر روز شنبه در بسیاری از شهر‌های اروپا به ویژه پاریس، در اعتراض به حمله ترکیه به منطقه کردنشین عفرین سوریه تظاهرات کردند.

آگیت پولات، سخنگوی شورای دموکراتیک کرد‌ها در فرانسه اعلام کرد تظاهر کنندگان که به گفته سازمان دهندگان تعداد آن‌ها بالغ بر ۴۰۰۰ هزار نفر بود در شمال پاریس پارچه نوشته‌ای را با خود حمل و «پاکسازی قومی در عفرین به دست ترکیه و مزدوران تکفیری آن را» محکوم می‌کردند. اما پلیس فرانسه شمار شرکت کنندگان در تظاهرات را ۲۷۰۰ نفر اعلام کرد.

ودات بنگول، یکی از رؤسای شورای دموکراتیک کرد‌های فرانسه در سخنانی که پولات به فرانسه ترجمه کرد، با ابراز تاسف از «سکوت جامعه بین المللی» درباره این پرونده، گفت: «ما در عفرین در برابر حملات وحشیانه دولت ترکیه و متحدان تکفیری این کشور از خود دفاع می‌کنیم».

به گفته سازمان دهندگان تظاهرات، تجمع‌های دیگری نیز روز شنبه در آلمان، انگلیس یا سوئد پیش بینی شده بود. حدود هزار نفر به ویژه در شهر هامبورگ آلمان در اعتراض به عملیات ترکیه در عفرین تجمع کردند.

انتهای پیام/

تظاهرات علیه اشغال عفرین در شهر‌های اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
چرا در زمان انفجار بمب در شهرهای ترکیه اینها تظاهرات نمی کردند؟
آخرین اخبار