برپایی ۶ کارگاه موقت صنایع دستی در هرسین برای بازدید گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هرسین از برپایی شش کارگاه موقت صنایع دستی در شش نقطه از شهرستان هرسین برای بازدید مسافرین و میهمانان نوروزی خبر داد.

علی شعبانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: این کارگاه‌ها بصورت زنده نحوه‌ی تولید گلیم، جاجیم و میناکاری روی سفال را برای گردشگران نوروزی نمایش می‌دهند.

به گفته این مسئول علاوه بر کارگاه‌های موقت، نمایشگاه صنایع دستی و سیاه چادر‌های عرضه آش‌ها و شیرینی‌های محلی نیز در محوطه پایگاه جهانی بیستون برپا است.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای نوروز تاکنون ۱۴۹ هزارو ۳۶۹ میهمان نوروزی از مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری شهرستان هرسین بازدید داشته اند، گفت: این آمار بازدید با احتساب بازدید کنندگان از محوطه جهانی بیستون است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هرسین در ادامه در خصوص ظرفیت‌های ایجاد شده برای اسکان میهمانان نوروزی عنوان کرد: با تجهیز ۲۰ کلاس درس، خانه معلم، کمپ‌های اسکان و همچنین وجود هتل لاله بیستون جمعا ظرفیت اسکان ۵۰۰ میهمان و مسافر نوروزی در این شهرستان فراهم است.

وی به وجود پتانسیل‌های بالای گردشگری در شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت: منطقه گردشگری نژیوران، قلعه سرمانج در روستایی به این نام، تپه گنج دره در روستای توریستی قیسوند، پل چهر، گوردخمه اسحاق وند و... از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند.

 

انتهای پیام/پ

 

جاذبه های گردشگری کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار