10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان+تصاویر

حدود ۵ درصد از جمعیت جهان به آراکنوفوبیا مبتلا هستند، اختلالی که به ترس از عنکبوت و انواع آن اشاره دارد.

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر چه دلایل بسیار اندکی برای ترس ما انسان ها از عنکبوت ها وجود دارد اما بدون شک ترس از این گونه جانوری جایگاه ویژه ای در اذهان نسل بشر دارد. شاید دلیل ترس انسان نحوه راه رفتن این موجودات بر روی هشت پای بلند خود یا ظاهر کلی آن ها باشد اما بسیاری از مردم بدون دلیل خاصی از عنکبوت ها ترس دارند.

اگر چه اغلب این گونه حشره بی آزار هستند اما گونه های نادری از این حشره بسیار سمی بوده و جان انسان را به خطر می اندازند. برخی از این موجودات نه تنها با گاز گرفتن بدن انسان دردی شدید را به قربانی وارد می کنند بلکه می توانند صدمات قابل توجهی ایجاد کرده و حتی باعث مرگ انسان شوند. در ادامه این مطلب  با ۱۰ گونه از خطرناک ترین عنکبوت های جهان آشنا می‌شوید.

۱۰- عنکبوت هوبو

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

عنکبوت هوبو (Hobo Spider) که اولین گونه ای است که در این فهرست به آن پرداخته ایم برای اولین بار در اروپا کشف شد. اخیراً تعداد زیادی از این گونه در آمریکای شمالی دیده شده که این موضوع نشان دهنده گسترش قلمرو این عنکبوت خطرناک است. گزش این گونه که بسیار تهاجمی است و در منازل مسکونی نیز یافت می شود بسیار دردناک است و به دلیل سم خطرناکی که به بدن قربانی تزریق می شود هفته ها طول خواهد کشید که زخم و درد محل گزش التیام یابد. اگر چه گزش این عنکبوت نمی تواند مرگبار باشد اما بسیار دردناک است. مهم ترین عامل قرار گرفتن این گونه در لیست خطرناک ترین عنکبوت ها این است که هوبو بسیار تهاجمی است و در حالی که گونه های دیگر این حشره معمولاً خود را از انسان پنهان می کنند اما هوبو در صورتی که احساس خطر کند بسیار بیرحمانه واکنش نشان می دهد و به انسان حمله می کند.

۹- عنکبوت شتری

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

همان طور که نام این حشره نشان می دهد، عنکبوت شتری (Camel Spider) در آفریقای جنوبی یافت شده و در بیابان ها زندگی می کند. این گونه برای در امان ماندن از گرمای سوزان بیابان در درون شن ها فرو می رود. اگر چه گزش این گونه سمی نیست اما عنکبوت شتری گزشی بسیار دردناک داشته و با سرعتی بیش از ۱۵ کیلومتر بر ساعت می تواند فرار کند. ظاهر این گونه دلیل اصلی ترس انسان از او انگاشته می شود. گونه شتری یکی از ترسناک ترین ظواهر را در میان سایر عنکبوتها دارد. طول این حشره می تواند به ۱۵ سانتیمتر و آرواره او نیز به ۷٫۵ سانتیمتر برسد.

۸- عنکبوت کیسه زرد

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

این گونه مسئول بسیاری از نیش ها و ترس هایی است که در سراسر جهان از این حشرات وجود دارد. عنکبوت کیسه زرد (Yellow Sac Spider) در مناطقی مانند استرالیا و کانادا یافت می شود و دارای زهری به نام «سیتوکسین» (cytoxin) است. این سم باعث درد شدیدی در هنگام گزش شده و پس از آن نیز محل گزش دچار تورم و تاول زدن خواهد شد. این گونه معمولاً به رنگ زرد یا سبز کم رنگ است و به دلیل اندازه بسیار کوچکشان به سختی می توان آن ها را پیدا کرد. طول این عنکبوت کمتر از یک سانتیمتر است. در صورتی که این عنکبوت را دیدید بهتر است از آن دوری کرده و او را به حال خود بگذارید.

۷- رتیل پرزدار

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

رتیل پرزدار (Fringed Ornamental Tarantula) یکی از ترسناک ترین گونه های حشرات است که شباهتی به دیگر انواع عنکبوت ها ندارد و دلیل قرار گرفتنش در این لیست نیش و زهر بسیار قوی و دردناک آن می باشد. در فرهنگ اسپانیا رقصی خاص وجود دارد که به آن رقص تارنتولا به معنای رتیل گفته می شود. در واقع پس از گزیده شدن توسط این رتیل، قربانی حرکاتی انجام خواهد داد که بسیار شبیه این نوع رقص است. در اثر گزش این رتیل درد شدیدی در محل گزش رخ داده و ماهیچه های اطراف آن دچار گرفتگی می شوند و پس از آن نیز دردی شدید در قفسه سینه خود احساس خواهید کرد. اگر هیچ موردی از مرگ در اثر گزش این رتیل گزارش نشده اما در موارد بسیاری قربانیان پس از گزش توسط رتیل پرزدار به بیمارستان مراجعه کرده اند.

۶- عنکبوت موشی

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

عنکبوت موشی (Mouse Spider) به دلیل این که در گذشته بر این باور بودند که مانند موش نقب می زند بدین نام نامگذاری شده است اما یکی دیگر از دلایل نامگذاری عنکبوت موشی، سینه و شکم خزدار آن بوده است که ظاهری زیبا و دوست داشتنی به آن بخشیده است. این گونه دارای زهری کشنده در نیش های خود است اما معمولاً زهر کشنده خود را وارد بدن قربانی نمی کند و تنها بدن او را نیش می زند که دردی شدید را ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، عنکبوت موشی تهاجمی نبوده و به ندرت نیش می زند. این گونه به دلیل شکل و جثه بزرگ و آرواره ترسناک و البته رنگ قرمزش به سادگی قابل رویت و شناسایی بوده و بهتر است از آن دوری کنید.

۵- عنکبوت شنی شش چشم

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

عنکبوت شنی شش چشم (Six Eyed Sand Spider) که در صحراهای آفریقای جنوبی زندگی می کند معمولاً در زیر شن ها پنهان می شود. دلیل پنهان شدن وی در زیر شن ها نه تنها برای در امان ماندن از گرمای طاقت فرسا و تابش شدید نور خورشید بلکه برای شکار کردن نیز هست. این عنکبوت به قربانی خود حمله کرده و به سرعت زهری مرگبار را در بدن او تزریق می کند. مطالعات نشان می دهد که زهر این عنکبوت می تواند در عرض ۵ ساعت باعث مرگ یک خرگوش شود. زهر این گونه باعث فساد و عفونت در موضع گزش شده و به شدت به گلبول های قرمز خون آسیب می رساند.

این زهر به جای این که باعث انعقاد خون شود، باعث روان شدن و بالا رفتن فشار خون خواهد شد و در نهایت به دلیل فساد در ناحیه گزش و جلوگیری از انعقاد خون، قربانی در اثر خونریزی شدید و بزرگ تر شدن زخم جان خود را از دست می دهد. البته انسان ها به ندرت با این گونه مواجه شدند و گزارش هایی از مرگ در اثر گزش این گونه وجود ندارد اما عنکبوت شنی شش چشم بسیار خطرناک است.

۴- بیوه سیاه

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

بیوه سیاه (Black Widow Spider) شناخته شده ترین نوع از این حشره است که به مرگبار بودن شهرت دارد. این گونه با بدن سیاه خود شناخته می شود، در استرالیا یافت شده و زهری بسیار کشنده دارد. این گونه در میان عنکبوت ها دومین زهر کشنده را داراست اما هنگام گزیدن قربانی مقدار کمی از زهر خود را وارد بدن او می کند به همین دلیل در رتبه های بالاتری قرار نگرفته است. گزش این عنکبوت به شدت دردناک است و دردی سوزان را در محل گزش ایجاد خواهد کرد. قربانی پس از گزیده شدن توسط این گونه دچار شکم درد و حالت تهوع خواهد شد و برای سالمندان و کودکان بسیار خطرناک است.

۳- عنکبوت خجالتی قهوه ای

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

این گونه در آب و هوای گرم در سراسر جهان یافت می شود و همانطور که از نام آن پیداست به ندرت خود را به انسان نشان می دهد. در میان گونه های متنوع عنکبوت خجالتی قهوه ای (Brown Recluse Spider) خطرناک ترین گونه، عنکبوت قهوه ای شیلیایی است که زهری کشنده تر از سایرین دارد. معمولا به این گونه، عنکبوت های ویولون نیز گفته می شود. سم این گونه نیز باعث فساد و تخریب بافت محل گزش شده و در برخی از موارد چاره ای جز قطع کردن عضو محل گزش وجود ندارد. هنوز پادزهری برای سم این گونه کشف نشده و عوارض جانبی زهر آن مشکلات مرگباری را برای قربانی ایجاد خواهد کرد.

۲- عنکبوت تار قیفی سیدنی

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

گونه تار قیفی سیدنی (Sydney Funnel Web) زهر بسیار کشنده ای دارد که خوشبختانه پادزهر آن در سال ۱۹۸۱ کشف شد. این گونه نسبت به انسان بسیار تهاجمی بوده و در صورت احساس خطر به جای فرار کردن حمله کرده و چندین بار بدن قربانی را خواهد گزید. این عنکبوت دندان های نیشی بزرگ تر از دندان های نیش مار دارد و چندین گزش پیاپی به معنای وارد شدن مقادیر زیادی زهر به درون بدن قربانی است. یکی دیگر از ویژگی های خاص این گونه این است که به بدن قربانی خود می چسبد تا حمله موثرتری داشته باشد. تار قیفی سیدنی چنان نیش قدرتمندی دارد که از روی کفش های چرمی نیز می تواند نیش خود را وارد بدن انسان کند. گونه نر این عنکبوت بسیار خطرناک تر است زیرا زهر بیشتری در بدن خود دارد. زهر این گونه از نوع نورتوکسین بوده و صدمات کشنده ای را به سیستم عصبی قربانی وارد خوهد کرد.

۱- عنکبوت سرگردان برزیلی

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان

در زبان یونانی به این گونه لقب «قاتل» داده اند و خطرناک ترین، سمی ترین و کشنده ترین عنکبوتی است که تاکنون شناسایی شده است. زهر نوروتوکسین این گونه ۲۰ برابر کشنده تر از زهر بیوه سیاه است و در صورت گزش و دسترسی نداشتن به پادزهر، براحتی قربانی را خواهد کشت. در صورت گزیده شدن توسط این گونه، قربانی کنترل ماهیچه های خود را از دست داده و در نهایت خفگی جان قربانی را خواهد گرفت زیرا در نتیجه فلج شدن ماهیچه ها، تنفس کردن غیرممکن خواهد شد. یکی دیگر از دلایل ترسناکی این عنکبوت دردی غیرقابل تحمل است که پس از گزش ایجاد شده و تا ساعت ها بعد و تا زمان مرگ ادامه خواهد داشت. همانطور که از نام این گونه پیداست، عنکبوت سرگردان برزیلی علاقه زیادی به پرسه زدن و بی هدف راه رفتن دارد از این رو به راحتی می تواند به مکان زندگی انسان ها نزدیک شود.

منبع: روزیاتو
انتهای پیام/

خطرتاک ترین عنکبوت های جهان

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دیشب چشامو باز کردم یهو دیدم یک عنکبوت سیاه درست مثل زغال رو پام بود خیلی بزرگ بود پنج سانتی میشد دو تا پاهای جلوییش و هم بالا گرفته بود و دو تا نیش بزرگ داشت هر کدوم یک سانتی میشد تیز مثل سوزن تا اومد نیششو فرو کنه تو پام از خواب پریدم بنظرتون دکتر برم خودمو نشون بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
نکته : عنکبوت ها حشره نمی باشند! حشرات 6 پا دارند اما عنکبوت ها و عنکبوتیان 8 پا
لذا خواهشمند است که مقاله ی خود را اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
سلام ببخشید دیشب تو مهتابی خونمون که تار عنکبوت زده بود یه عنکبوت حدود ۲ سانتی که حشره کش زدم افتاد و کشتمش شکم عنکبوت سفید بود بعد از ۵ دقیقه ای یهو یه عنکبوت حود ۶ ۷ سانتی متر با شکم گنده و پاهای بزرگ رو فرش خونه دیدم که اون رو هم کشتیم الان خیلی میترسیم اینا جفت بودند یا بازم ممکنه جفشون اونجا باشند اصلا شکل این عنکبوت بزرگه رو اینترنت که نگاه کردم ندیدم خیلی عجیب و بزرگ بود لطفا راهنمایی کنید خیلی بچه هام ترسیدند ما خونمون شاندیز مشهد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
من یه عنکبوت خیلی بزرگ ب طول ۵سانت یا شاید بیشتر ت خونمون پیدا کردم ب رنگ سیاه ک یه رنگ قرمز هم پشتش هست من نمیدونم چیکار کنم هی اونو با جارو هل میدم اونور خیلی بزرگه بعد یهو دیدم بهم حمله کردم بعد پامو نیش زد کشتمش ورم کرد پام برم دکتر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
همین الان یکیشو گشتم
تو خواب بودم خواب دیدم بین مرده ها هستم و قبلش روم مار میندازن بیدار شدم نتوستم بخوابم بعدش دیدم داره نزدیک میشه بزور پیداش کردم کشتمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام ببخشید یه عنکبوت شبیه همین عنکبوت شتری بود پایه داداشم رو نیش زد سن داداشم ۲ سالهشه کسی میتونه کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خیلی خطر ناکه من خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
سلام من عرفانم من دیروز توی دستشویی یک هوبو دیدم
۰۰:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
من دیشب یک هوبو کشتم
Iran (Islamic Republic of)
Black tree
۱۲:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
من واقعا یه ارکانوفوبیای خود ازارم که این مقاله رو خوندم!!!! اصن مردمممممم الان کش موی گوله شدمو شبیه یه عنکبوت پرزی میبینم
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین محمدی
۱۸:۰۰ ۲۴ دی ۱۴۰۰
من داخل خونه مون دیدم یه انکبوتی پشتش به رنگ طلایی بود اگر میشه یه توضیح هم در باره این انکبوتی ها بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
کسی می داند چه عنکبوتی نیشش کشندهنیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بزرگ ترین عنکبوت را نگفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
من حتی با خوندن نظرات شما که گفتین این عنکبوت‌ها در ایران وجود داره ترسیدم دیگه چه برسه ببینمشون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
سلام من توی دست شویی یه عدد عنکبوت بیوه سیاه دیدم و قسط حمله داشت به طوری که با تاک تیک حمله میکرد من اونرو الان گرفتم ما در کرمانشاه زندگی میکنیم و این عنکبوت خیلی وحشیه حالا چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۲۳:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کفشتو درار لهش کن داداش مشکل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
بهمرام
۰۹:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام من حشره شناس هستم . عنکبوت شتری فقط اسمش عنکبوت هست . این در واقع یک نوع رتیل هست. رتیها نیش سمی ندارن. دقت کنید رتیلها 5 جفت پا دارن اما عنکبوتها 4 جفت . توی عکس میتونید تعداد پاها رو هم بشمرید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام در باغ ما عنکبوت شتری خیلی هست به طوری که تو خونه نشستیم یهو از این ور سفره میره اونور و وقتی میریم بیرون اتاق روی دیوار و زمین هستند . نکته ای که خواستم به دوستان بگم اینه که هیچ وقت اونارو نکشید . من خیلی مطالعشون کردم و دیدم وجودشون خوبه و خطرناک نیستن . ن عقرب نیست چون عقرب رو میخورن . تا لان که 30 سالمه ندیدم کسی رو بگزه و اذیت کنه . من چند بار خفتشون کردم و هیچ وقت بهم حمله نکردن . اینگونه عنکبوت تا جایی که راه داره و ممکنه سعی میکنه فرار کنه اونم با سرعت زیاد . اگه به طور اتفاقی زیرت بمونه یا یه جا گیر کنه و ازارش بدی میگزه و فرار میکنه . این عنکبوت نیش و سم نداره و فقط دهان قوی داره جلوی صورتشه . من اینارو گرفتم و کاملا سر و تهشونو دیدم . فقط شب ها بیرون میان . به گرما و روشنایی حساس هستن و بیرون نمیان . تو شب نور رو دوس دارن و جایی که نور باشه حشرات هستن و هرجا که حشرات باشن اینا هم هستن واس شکار . اگه خواستید در امان باشید دور از اتاق یه نور آبی روشن کنید اکثرشون میرن سمت نور ابی . چون نور ابی رو دوس دارن . و آشغال و باقی مانده غذاهارو نزدیک اتاق و خونتون نریزید چون باعث میشه حشرات و جانوران سمتش بیان در کنارش اینا هم میان . مثل زنجیره غذایی میمونه . امید وارم کامل توضیح داده باشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام عنکبوت شتری توایران هم هس محل زندگی من فراوان هس
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
وایی چه عنکبوت هایی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
من یک عنکبوت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام نه بابا سمی نبود
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۲:۴۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
من عنکبوت سرگردان برزیلی رو دوست دارم اون خیلی خیلی خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۰:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
باسلام مقاله بسیار اموزنده بود من عنکبوت بیوه سیاه دوست دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
چ انبوه هایی وحشت ناکن
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی جمالی
۱۰:۵۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
خیلی خیلی خوب بوددددد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام تو باغ ما از این عنکبوت های شتری خیلی زیاده به نظر شمااا چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
یا حضرت عباس !!!! . هیچی بزن به چاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام دوستان یه عنکبوت کرمی که نوک پاهاش سیاهه نیشم زد جاش ۱ ساعت میسوخت ولی بعد خوب شد ولی جاش خیلی میخاره
میخواستم ببینم نیازی به دکتر رفتن هست یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ابولفظل بخشی
۰۳:۴۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
من یه عنکبوت سفید مشگی دارم میخاسنم ببینم سمی هست یانه
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۱:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من یه عنکبوت سفید با خطهای مشکی گرفتم اسمشو نمیدونم اگه کسی بلده بهم بگه در سمی یا نبودنشو
Iran (Islamic Republic of)
Persyoos
۱۳:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خرس ادم رو بخوره شرف داره به کشته شدن توسط اینا
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۰:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
داداشمو الان یه عنکبوت ۳ سانتی سفید نیش زد چیکار کنم داداشم ۷ سالشه اگه کسی میشناسه لطفا بگه داداشم ب زور نفس میکشه
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۰:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
داداشمو الان یه عنکبوت ۳ سانتی سفید نیش زد چیکار کنم داداشم ۷ سالشه اگه کسی میشناسه لطفا بگه داداشم ب زور نفس میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من دیروز یه عنکبوت کاملا سیاه که قسمت بالای شکمش یه خط سفید داره پیدا کردم و در یه جعبه شیشه ای نگهش داشتم
طولش حدودا ۷_۸ میلی متره
می خواستم بدونم که سمی هست؟
و اگه تخم بذاره تخمش چه شکلی هستش
Netherlands
ابوالفضل
۰۲:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
یه عنکبوت دارم ولی دوستم داره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی۰شهرکی
۱۲:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ساکن.سیستانم.بیشترعنکبوتها.سیاه.بیوه.شتری.لنگدراز.و....
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۱۶:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
وای وحشتناک چه وحشتناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام یه عنکبود دارم خیلی خوشگل وبامعرفته پشتک هم میزنه میخوام بفروشمش کسی خواست درخدمتم
Ukraine
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
من هم تو سیستان و بلوچستان زندگی میکنم من همه ی این عنکبوت ها رو دیدم یکی شون هم پسر خاله ام رو نیش زد بعد اون مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
درسته که من از عنکبوت چندشم میشه ولی اگه سمتم نیاد دوست دارم نگاش کنم و ازش عکس بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۲:۴۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان من از عنکبوت نمیتریم اما نیم ساعت پیش یک عنکبوت بییار کوچیک نیشم زد ششرنگ اون خاکستری بود پشتشم از بدنش بزرگ تر بود و جای نیشش بسیار درد داره هالا چیکار کنم اهل یوکان در استان ازربایجان غربی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سم عنکبوت بیوه سیاه ۱۵برابرسم مار زنگیه
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۲۰:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
چقدر ترسناکن
Iran (Islamic Republic of)
Khan
۱۷:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
من در حال حاضر عنکبوتی دارم ک کامل مشکیه و یه رنگ قرمز رو پشتش هس
United States of America
مسعود مرادی
۲۲:۱۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
برا از استان زنجانم .تو حیاط ما از کونه عقرب شتری هست امروز ۳تا کشتم .بچه کوچیک دارم .یهو دیدم داره باهاش بازی میکنه .برا همون کشتمش .الان هم لونه شو پیدا کردم .واقعا خطر ناک هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
فکر کنم بیشتر از ۵ درصد مردم دنیا از عنکبوت می ترسن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان رتیل شتری اصلا تو ایران وجود نداره،این چیزی که شما میبینین و فکر میکنین رتیل شتریه که بیشترم تو بیایونا هست و دم غروب تا نزدیکای آخر شب خودشونشون میده،رتیل شتری نیست،اینا یه نوع عقرب حساب میشن در واقع یه چیز بین عقرب و رتیل اند و نیش هم ندارن فقط گاز میگیرن ولی ترسناکن،البته گازشونم شدیده اما صدمه ای وارد نمیکنن.شما حتی می تونین اونا رو با احتیاط روانه ی دستتون کنید اما باید مراقب باشید که رو پشتشون فشار وارد نکنین،یا کاری نکنین که احساس خطر کنن،چون گازتون میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۰:۰۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اشتباهه در هرمزگان بندرعباس شهرستان میناب از ادما بیشترن
Germany
تینا تارانی
۲۳:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام من از عنکبوت خجالتی قهوه ای میترسم چون گرگانم میترسم بیاد و منو نیش بزنه
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۱:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام من میخواستم درباره ی چیز خطرناک تر باهاتون صحبت کنم اینکه شتر زنک وقتی شمارو نیش بزنه 3 ثانیه مهلت دارید یک امپول به بدن خود وارد کنید و اگرنه باعث مرگتون میشه با اینکه من 11سال بیشتر ندارم اما اینو دیدم
درباره ی این حیوون باید بهتونن بگم که شکل عنکبوت ولی اون 2 تا اهای جلوش به بالا است ورنگ های مختلفی دارن من این موجود رو 3 بار توی باغ دیدم و فرار کردم به شماهم درصورت مواجه همین پیشنهاد, رو میدم
دوست دار حق هستی 11 ساله از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
v.y
۱۶:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ساکن تبریزم از عنکبوت ها خوشم میاد ولی تا حالا فقط یکیشو دیدم اونم موقعی بود که بچه بودم رفته بودیم یزد یه عنکبوت گنده دیدم
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۳:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که خیلی میترسم...
Iran (Islamic Republic of)
عرشیا
۲۰:۲۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی از عنکبوت های خطرناک تو خونمونه چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
بکشش چون همشون خطرناکن
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۰:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دوستان من ساکن اصفهان هستم چند روز پیش یک عنکبوت با پاهای خیلی دراز و بدنی کوچک دیدم که گوشه ی دیوار ایستاده بود و گوشه نشینی کرده بود رنگ زرد یک رنگ هم داشت میدونین چیه و سمیه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
داوذ
۲۳:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
عتکبوت بابالنگ داراز
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
من واقعا از عنکبوت می ترسم .وووووااااآای
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۰:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
منم مامانم دق میکنه وقتی میبیندشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ دی ۱۳۹۸
من ازعنکبوت می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۲۰:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
توباغ ما هر گوشه کناری تار انکبوت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
امشب یه رتیل روی پام دیدم با ابن که کفش داشتم.اما خیلی زود متوجه شدم و پرتش کردم میترسم نیشم زده باشه
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۰:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
نترس نزده
Iran (Islamic Republic of)
سیدیحیی اذربنیاد
۲۲:۳۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
باسلام خونه ما طبقه ۶ سرافرازان مشهد است توی تراس این هفته ۳تا عنکبوت مانند بع اندازه حدودا۵تا۷سانت بع رنک زرد دیده ام وکلا خانواده میگن باید بریم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
من از حشره ها متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام من زابل زندگی میکنم توی باغچه حیاطمان دوتا بیوه سیاه زندگی میکنند یکی شو گرفتم توی شیشه دارم بنظر شما باهاشون چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
اهل سیرجان هستم من امین عنکبوت سفید توی باغچه راباحشره کش کشتم حالا پشیمان هستم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۱:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام. من 2 شب پیش از یک گلخانه در جاده طرقبه مشهد چند تا گل خریدم.شب بعد دیر امدم خانه که هوا تاریک شده بود.نیم ساعت بعد اینکه برق ها رو روشن کردم .متوجه یک عنکبوت بزرگ به طول حدود 1.5 سانت شدم که رو فرش با سرعت کم در حال حرکت بود.بعد اینکه کشتمش تا چند لحضه دو تا شاخک جلوش تکون میخورد.تو خونه بچه کوچیک دارم که رو تخت نمی خوابه.خیلی نگرانم .اگه کسی این نوع عنکبوت رو دیده میشناسه از چه نوعی هست و ایا سمی هست یا خیر؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عرشیا
۲۰:۲۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله من میشناسم این عنکبوت بسیار خطرناک است پس مراقب باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
میشه بیشتر راهنمایی کنین؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین بابایی
۱۱:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
این عنکبوتی که تو میگی خطری نیستن
Iran (Islamic Republic of)
مينا
۱۰:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
عنكبوت منو نيش زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا چی شد دستت کبود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
من ساکن تبریزم‌تو خونه باغمون اوایل تیر پره عنکبوت شتریه عصر ها فقط عین جن دور و برمو میپام
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۲۲:۱۴ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام اهل مشهدم همین دیشب تو باغمون دوتا کشتم خدا رحم کرد هم خیلی چندشن هم سمی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۵ ۰۴ تير ۱۳۹۸
سلام اهل شیرازم من یه عنکبوت دیدم سبزوزردبودخیلی زیبااماهرجادیدم یاگشتم یاپرسیدم هیچکس نفهمیدازچه نوع هس
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۳:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام من در خوزستان زندگی میکنم من با عنکبوت زیاد مواجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
سيد مرتضی حسينی
۱۶:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام من خونم مشهد هست اينجا خيلي از اين رتيل شتري داره خيلي هم ترسناک هست يک شب بابام داشت نماز ميخوند کنار جانماز يکدونه رتيل شتري بود منکه از ترس فرارکردم تا نماز بابام تموم شد بعد بابام کشتش
United States of America
ساهین از روستای هشمیز سنندج
۰۷:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
من در خانه باغ خودمان در تابستان در اواخر خرداد تا اواخر تیر به طور میانگین با عنکوت شتری رو به رو میشیم که بسیار وحشتناکه البته او ن و می کشیم اما یه شب دیگه رکورد زدیم سه تا اومدن به ابوالفضل راست میگم خدا حافظ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اره عزیزم خانواده مادر من هم خیلی باغ دارن با اینجور چیزها مواجه شدن عجیب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۷
من اینارو از نزدیک ببینم حتما سکته میزنم هیچ احتیاجی به نیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
امين
۱۴:۱۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
نه نترس هيچي نيست فقط كمي درد داره.
Iran (Islamic Republic of)
امين
۱۴:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
نه نترس هيچي نيست فقط كمي درد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۷
من اینارو از نزدیک ببینم حتما سکته میزنم هیچ احتیاجی به نیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام بنده ساکن خوزستان هستم و چندین بار در نخلستانهای اروندکنار با عنکبوت شتری مواجه شدم.که اکثرا آنها را با تکه ای چوب درون رودخانه می اندازم.
البته نا گفته نماند این عنکبوت ها میتوانند شنا کنند و در زیر آب هم زنده بمانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
من ساکن سیستان هستم عنکبوت بیوه سیاه را جندین بار در مناطق مختلف سیستان مشاهده نموده ام