سوغات شهرکرد/ در سفر به شهر کرد چه سوغاتی بخریم؟

با سفر به استان چهارمحال بختیاری بهترین لحظات خود را سپری کرده و بهترین سوغات شهرکرد را برای آشنایان و دوستانتان خریداری کنید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سفر از لذت بخش ترین لحظات زندگی انسان است. مسئله ای که حتی خداوند متعال بارها و بارها در قرآن به آن اشاره  و مومنان را به گردش  در زمین سفارش  کرده است.  ایران زیبا نیز با تنوع آب وهوایی جاذبه های طبیعی مختلفی را در دل خود جای داده است. به طوری که هر استان و  شهری ویژگی های منحصر به فرد و خارق العاده خودش را دارد. شهر کرد یکی از این شهر ها است که در بازه  ای از سال پذیرای مسافران و توریست های گوناگونی از سراسر جهان و ایران است. اما چیزی که ما در این خبر قصد داریم به آن بپردازیم  سوغات شهرکرد است. در ادامه با باشگاه خبرنگاران جوان  همراه باشید.

سوغات شهرکرد/ در سفر به شهر کرد چه سوغاتی بخریم؟

آشنایی با شهرکرد

شهرکرد به عنوان مرتفع  ترین شهر ایران  مرکز استان چهار محال بختیاری است. این شهر جاذبه های طبیعی فراوانی دارد که تک به تکشان حیرت آور هستند. جاذبه هایی که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کنند. فصل تابستان بهترین زمان سفر به شهرکرد است. حتما شما نیز در کنار گشت وگذار خود در طول سفر به فکر تهیه سوغات شهرکرد نیز هستید.  پس با ما در این خبر همراه شده و صنایع دستی و سوغات این شهر بی نظیر را بشناسید. معروف ترین سوغات شهرکرد شامل انواع کشک، قره قوروت، بادام ، داروهای گیاهی و گز بلداجی هستند.

 انواع گیاهان دارویی شهرکرد

سوغات شهرکرد/ در سفر به شهر کرد چه سوغاتی بخریم؟
در فصل بهار بازار فروش  و تهیه انواع مختلفی از گیاهان دارویی در شهرکرد بسیار داغ است. چهارمحال بختیاری با داشتن آب وهوایی کوهستانی منطقه ای مناسب برای رویش گیاهان خودرو محسوب می شود.  از گیاه های محلی این استان برای طعم دادن به غذا ها و عنوان دارو استفاده می شود. گیاهانی که در غذا از آن ها به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده می شود عبارتند از: سلمان تره، اوماج، ترشک، پاکلاغ، موچه، شنگ، کنگر، کرفس کوهی، چاووک و هم چنین گیاهان دارویی شهر کرد شامل  قارچ، پرموسیر، لیباس، شیرین بیان، کاسنی، بابونه، آویشن ، زنجبیل  می  شود  که هر یک خواص ویژه خود را دارا هستند.

کشک و قره قوروت شهرکرد
سوغات شهرکرد/ در سفر به شهر کرد چه سوغاتی بخریم؟

 

در استان چهار محال بختیاری عشایر زیادی زندگی می کنند و به دنبال آن دامداری به عنوان شغل اصلی رواج فراونی دارد. چراندن دام ها در مراتع و چراگاه های شهر کرد باعث بالارفتن کیفیت و مرغوبیت  محصولات لبنی دام ها شده است. طعم بی نظیری را در لبنیات شهرکرد می توان احساس کرد. در سفر خود می توانید  قره قوروت شهر کرد را به عنوان سوغات این شهر خریداری کنید. در زبان محلی به آن قاوا گفته می شود. معروف ترین محصول لبنی شهرکرد نیز  کشک است.  تمامی محصولات به صورت طبیعی فرآوری می شوند و سرشار از کلسیم هستند.  کلسیم برای بیماری های نظیر پوکی استخوان موثر و مفید است.

بادام به عنوان سوغات شهر کرد
سوغات شهرکرد/ در سفر به شهر کرد چه سوغاتی بخریم؟

 

از جمله محصولات کشاورزی شهرکرد می توان به  بادام به عنوان یک کالای صادراتی اشاره کرد. مرغوب ترین نوع بادام در منطقه ای کوهستانی  با آب فراوان  در سامان اطراف شهرکرد تولید و کشت می شود. بادام نیز مانند پسته و گردو و سایر خشکبارها دارای فواید فراوانی است. خواص بادام را در موارد زیر می توان خلاصه کرد که عبارتند از:

  • منبع اسد آمینه
  • بهبود گردش خون
  • منبع پتاسیم
  • منبع منیزیم
  • سرشار از ویتامین D

مغز بادام در کنار سایر خشکبارها بسیار خوش طعم و فوق العاده می شود.  شما نیز می توانید بادام شهرکرد را به عنوان سوغاتی مقوی و خوشمزه برای عزیزانتان خریداری کنید.

گزبلداجی شهرکرد
سوغات شهرکرد/ در سفر به شهر کرد چه سوغاتی بخریم؟

 

شیره ای سفید به اسم انگبین  که در کوهستان های استان چهارمحال بختیاری یافت می شود  برای تهیه گز استفاده می شود. بلداجی به عنوان قدیمی ترین شهر های تولید کننده  گز محسوب می شود و به همین خاطر گز شهرکرد با اسم بلداجی معروف است. شما در سفر خود می توانید گز را به عنوان سوغات شهرکرد برای عزیزانتان خریداری نمایید. انواع گز شهرکرد در دو نوع بادامی و پسته ای تهیه می شود که هریک دارای طعمی بی نظیر هستند.

 امید است با سفر به استان چهارمحال بختیاری بتوانید بهترین لحظات خود را سپری کرده و مناسب ترین سوغات شهرکرد را برای کسانی دوستشان دارید، خریداری کنید.

 

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.