محقق نشدن اهداف اشتغال در مازندران

اهداف ایجاد اشتغال سال گذشته در مازندران محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری در سال جدید با بیان اینکه حل مشکل بیکاری در استان نیاز به ابتکار و پیگیری همه دستگاه‌ های اجرایی استان دارد، افزود: اهدافی که سال گذشته برای ایجاد شغل در مازندران در نظر گرفته شده بود به طور کامل محقق نشد و امسال با برنامه‌های مناسب تری باید این اهداف را دنبال کرد.

وی افزود: ایجاد مشاغل کوچک و خانگی و اشتغال در روستا‌ها از جمله برنامه‌ های امسال است که باید با شناسایی امکانات مناطق از آن حمایت کرد.

استاندار مازندران دغدغه مهم استان را اشتغال اعلام کرد و افزود: مراجعات مردمی زیادی برای استخدام در دستگاه‌ های اجرایی به استانداری می‌ شود، اما جمعیت اداری استان زیاد است به همین دلیل باید مسیر اشتغال را در جایی دیگر دید.

محمد اسلامی گفت: هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال و رفع محرومیت در روستا‌های مازندران اختصاص یافته است که باید به کارآفرینانی که در روستا‌ ها زندگی می‌ کنند، پرداخت شود.

وی بر لزوم نظارت بیشتر بر پرداخت این تسهیلات تاکید کرد و افزود: ۲۵ پرونده دریافت تسهیلات اشتغالزایی در روستا را از بانک برگرداندم، زیرا افرادی که قصد دریافت آن را داشتند واجد شرایط نبودند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نامگذاری امسال برای حمایت از کالای داخلی انجام شده است، گفت: کالا‌هایی که در استان تولید می‌شود مناسب سلیقه مشتریان است و تولیدکنندگان علاوه بر رقابتی کردن قیمت‌ ها باید کیفیت کالای خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد، گفت: امسال سال تعیین تکلیف این طرح‌ ها باید باشد و پنج طرح ملی نیمه تمام ورزشی نیز در امسال بهره برداری می‌ شود.

انتهای پیام/ م

اجرای برنامه‌ های مناسب برای اشتغال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار