به مناسبت سالروز درگذشت پروین اعتصامی:

نظر رهبر انقلاب درباره پروین اعتصامی +فیلم

شعرخوانی رهبر انقلاب از پروین اعتصامی را می‌بینید که در زمان بستری بودن در بیمارستان در جمع عده ای از هنرمندان خواندند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رخشندهٔ اعتصامی معروف به پروین اعتصامی در ۲۵ اسفندسال ۱۲۸۵ درشهر  تبریز متولد شد که از از او به عنوان مشهور ترین شاعره زن ایرانی یاد شده است.

تنها اثر چاپ و منتشر شده از پروین، دیوان اشعار اوست؛ که دارای ۶۰۶ شعر شامل؛ اشعاری در قالب‌های مثنوی، قطعه و قصیده می‌شود.پروین بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعری مناظره در شعرهایش، معروف است.

این شاعره نامی کشور در ۱۵ فروردین سال۱۳۲۰  ودر سن سی پنج سالگی در تهران بر اثر بیماری حصبه درگذشت و در حرم فاطمه معصومه، در آرامگاه خانوادگی‌اش، به خاک سپرده شد. 

امروز 15 فرودین مصادف با سالروز در گذشت این شاعره بزرگ کشورمان بود. به همین مناسبت  فیلمی که  از شعرخوانی رهبر انقلاب با شعری از پروین اعتصامی و توسط پايگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای (مد ظله العالی) منتشر شده بود ، مجدد در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

 گفتنی است؛ زمانی که رهبر معظم انقلاب در بیمارستان بستری بودند و عده ای از هنرمندان و اهالی فرهنگ به عیادت ایشان رفته بودند، ایشان شعری از پروین اعتصامی خواندند و نکاتی را درباره‌ی این شاعر بیان کردند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: پروین اعتصامی از شاعرانی است که سعی می شد چهره اش پنهان بماند.
متن شعری که رهبر در آن زمان خواندند به شرح زیر است:
«هر بلائی کز تو آید نعمتی است
هر که را رنجی دهی آن راحتی است
زان به تاریکی گذاری بنده را
تا ببیند آن رخ تابنده را
تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند
تا که با مهر تو پیوندم زنند...»
در ادامه شعر خوانی رهبر را مشاهده می کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.