اردوغان: فرانسه با میزبانی از تروریست‌ها آن‌ها را تشویق می‌کند

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد فرانسه با میزبانی از تروریست‌ها در کاخ الیزه، آن‌ها را تشویق می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه فرانسه را متهم کرد که با «میزبانی از تروریست‌ها» در کاخ الیزه، آن‌ها را تشویق می‌کند. این سخنان در بحبوحه مناقشه دیپلماتیک بین ترکیه و فرانسه بر سر حمایت پاریس از نیرو‌های دموکراتیک سوریه بیان شد.  

اردوغان خطاب به هوادارانش در استان دنیزلی در جنوب غرب ترکیه گفت: «فرانسه تروریست‌ها را با میزبانی از آن‌ها در کاخ ریاست جمهوری تشویق می‌کند. تا زمانی که شما این تروریست‌ها را تغذیه می‌کنید غرب غرق خواهد شد.»

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد وعده فرانسه به کمک به ایجاد ثبات در منطقه‌ای در شمال سوریه که تحت کنترل نیرو‌های عمدتا کرد قرار دارد می‌تواند به مثابه حمایت از تروریسم تلقی شود و احتمال دارد فرانسه را به «هدفی برای ترکیه» بدل کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد، آمریکا در گذشته از فروش پهپاد به ترکیه جلوگیری کرده بود ولی حالا ما خود پهپاد را در داخل می‌سازیم.

 سخنگوی اردوغان نیز پیش از این اعلام کرد ترکیه در گفتگو با روسیه درباره منطقه تل الرفعت سوریه گفته است در مناطقی که نیرو‌های ی‌پ‌گ (YPG) در آنجا حضور ندارند، نیازی به مداخله نیست.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفت: پیام‌های متناقض آمریکا در مورد سوریه باعث سردرگمی شده است، ترکیه علاقه‌مند است از آمریکایی‌ها شفافیت ببیند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار