رئیس پلیس فتا استان خوزستان مطرح کرد:

کلاهبرداری در قالب سایت ارزشیابی مدارک پزشکی

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: متاسفانه کلاهبرداری از طریق فضای مجازی به پدیده رایجی تبدیل شده که شهروندان در صورت عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است به راحتی در دام این کلاهبردان گرفتار شوند.

کلاهبرداری در قالب سایت ارزشیابی مدارک پزشکیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند اظهار کرد: در همین رابطه چندی پیش شخصی ساکن یکی از شهر‌های استان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشته حدود یک‌سال پیش با شخصی در فضای مجازی و از طریق سایتی آشنا شدم که خود را دکتر معرفی می‌کرد.

رییس پلیس فتا خوزستان افزود: این شخص در ادامه بیان داشت که مقرر گردید دکتر مذکور مدرک پزشکی اینجانب را از طریق سایت ارزشیابی مدرک پزشکی در آمریکا تایید نماید و بابت آن مبلغ ۳۵ میلیون ریال به حساب ایشان واریز نمایم. پس از واریز مبلغ مذکور به حساب اعلامی، نامبرده پاسخگو نبوده فلذا تقاضای رسیدگی دارم.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: ضمن تشکیل پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با بررسی­‌های تخصصی بعمل آمده از بانک عامل در مورد شماره حساب اعلامی و اقدامات فنی صورت گرفته از سایت مذکور، متهم شناسایی شده و هویت وی مشخص گردید. در ادامه با توجه به محل سکونت متهم، پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال گردید.

وی تصریح کرد‌: شهروندان در فضای مجازی نباید به افراد ناشناس اعتماد کنند و اطلاعات خود را به راحتی در اختیار آن‌ها قرار داده و همچنین از پرداخت هرگونه وجهی به هر دلیل نیز خود داری کنند.

وی در پایان گفت: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار