اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به تخلیه اجباری خوابگاه

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به جابه‌جایی اجباری خوابگاه ها و وضعیت صنفی صبح امروز در محوطه دانشگاه تجمع کردند.

اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به تخلیه اجباری خوابگاهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به جابه‌جایی اجباری خوابگاه ها و  وضعیت صنفی صبح امروز در محوطه دانشگاه  تجمع کردند.

شاهد عبادی مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس  در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اعتراضات از زمانی شروع شد که مسئولین به دانشجویان دستور تخلیه خوابگاه فردوسی را دادند، گفت: مسئولان اداره خوابگاه‌ها در روز‌های پایانی سال که کسی در خوابگاه‌ها نبود اطلاعیه تخلیه خوابگاه فردوسی را صادر کردند که بر اساس آن دانشجویان موظف بودند تا آخر فروردین خوابگاه را تخلیه کنند.

عبادی با اشاره به اینکه این اعتراضات صنفی است، گفت: از ابتدای امسال دانشجویان در فضای مجازی به این اقدام مسئولیان دانشگاه اعتراض داشتند، اما از هفته گذشته این اعتراضات به شکل جدی‌تر دنبال شد؛ عمده شعار‌ها هم مربوط به مسائل رفاهی و عدم شفافیت مالی مسئولین دانشگاه است.

خوابگاه‌های جدید اصلا ظرفیت ندارد

یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که در  خوابگاه فردوسی سکونت دارد در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مسئولان ۲۴ اسفند ماه سال گذشته که عملا کسی از دانشجویان در تهران نبود دستور تخلیه خوابگاه را تا ۲۹ فروردین ماه صادر کردند  و در همان اطلاعیه به ما گفتند از ۱۸ فروردین برای مشخص شدن جای جدید به اداره خوابگاه‌ها برویم.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های جدید اصلا ظرفیت دانشجو جدید را ندارد، گفت: ظرفیت اسمی برخی از این خوابگاه‌ها ۴ نفر است، اما به سختی دو نفر در آن می‌توانند زندگی کنند این تازه شرایط خوابگاه فردوسی  یعنی بهترین خوابگاه دانشگاه است؛ خوابگاه‌های دیگر از نظر کیفی اختلاف زیادی با آن دارند و بسیار بی کیفیت هستند.

این دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه عمده بحث ما این است که چرا در میان ترم ما را مجبور به تخلیه خوابگاه کرده اند، گفت: دانشجویان در اوج فعالیت‌های درسی باید برای خود نگران مکان باشند؛ استرس پیدا کردن خوابگاه، اجبار برای سکونت با هم اتاقی‌هایی که با آن‌ها آشنا نیستند هم مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است؛ به دانشجویان گفته شده است که سریع برای خود جا پیدا کنید، چرا که ممکن است ظرفیت‌های باقی مانده هم پر شود؛ برای همین هم از ۱۵۰ دانشجویی که در این خوابگاه ساکن هستند حدود ۲۰ نفر برای جابه جایی اقدام کرده اند، اما وقتی کیفیت پایین خوابگاه‌های دیگر را دیدند، قصد بازگشت دارند.

وی کیفیت بسیار پایین غذا‌های دانشگاه، کاهش تعداد سرویس‌های خوابگاه به دانشگاه و کاهش بودجه‌های پژوهشی را از مشکلات دیگر دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس دانست و افزود: دانشجویان برای انجام پروژه‌های خود تا چند میلیون تومان از جیب هزینه می‌کنند، اما دانشگاه مساعدت لازم را برای کمک به آن‌ها در نظر نمی‌گیرد؛ این موضوعات باعث شده است، دانشجویان مجبور باشند برای دستیابی به خواسته‌های خود اعتراض کنند.

عواقب تخلیه اجباری خوابگاه‌ها بعد‌ها مشخص می‌شود

این دانشجو با اشاره به دستور مسئولان اداره خوابگاه‌ها برای تخلیه چند خوابگاه دیگر دانشگاه گفت: خوابگاه‌های متاهلی هم باید تخلیه شوند؛ قرار است متاهلین را اطراف جاده کرج منتقل کنند؛ چند خوابگاه دیگر هم باید تخلیه شوند؛ مسئولان فکر نمی‌کنند که آیا خوابگاه‌های باقی مانده ظرفیت این تعداد دانشجو را دارد یا خیر؟  امروز از خوابگاه فردوسی شروع کردند، اما عواقب این کار بعد‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئول خوابگاه‌ها برخورد نامناسبی با دانشجویان داشته اند، گفت: مسئولان اداره خوابگاه‌ها اصلا صحبت دانشجویان را نمی‌شنوند؛ با اعضای شورای صنفی خیلی بد صحبت کردند و حتی آن‌ها را تهدید به اخراج کردند؛ سرانجام هم با منت قبول کره اند که تا ۱۵ خرداد ما تکلیف خودمان را روشن کنیم، ولی تهدید می‌کنند که اگر زودتر اقدام به تخلیه نکنیم ممکن است ظرفیت‌های باقی مانده در خوابگاه‌های دیگر هم تکمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.