راه اندازی نانوایی دهکده گردشگری خوسف به صورت دائم

معاون فرماندار خوسف از راه اندازی نانوایی دهکده گردشگری خوسف به صورت دائم خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛قلی زاده معاون فرماندار خوسف در شورای آرد و نان شهرستان خوسف گفت:با توجه به استقبال مردم از نان سنتی در دهکده گردشگری،نانوایی سنتی به صورت دائم در دهکده گردشگری با نظارت دستگاه های مربوطه راه اندازی خواهد شد .

وی با بیان اینکه صدور مجوز باید در شهرستان آسان تر انجام شود و از سختگیری های بی مورد پرهیز شود،افزود:یکی از مواردی که در کیفیت نان تأثیر می گذارد قدیمی بودن دستگاه های پخت است که نانوایی  ها به دلیل نداشتن سرمایه از آن استفاده می کنند .

اسدالهی مدیر کل غله استان نیز در این جلسه گفت: 760 نانوایی در استان فعالیت دارند که عملکرد آنها ماهیانه بررسی می شود که در خصوص تأمین آرد مورد نیاز آنها هیچگونه کمبودی نداریم.

وی افزود:با توجه به اینکه نان در سبد غذایی مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است دولت بیشترین یارانه را به نان اختصاص داده است و باید در توزیع آرد نظارت ها بیشتر شود تا توزیع آرد ابزاری برای سودجویی برخی ها نشود .

اسدالهی با بیان اینکه برخی واحدها در حوزه مشاغل خانگی می توانند فعالیت کنند،گفت:نانوایی های خانگی می توانند همانند سایر مشاغل خانگی  به شرط رعایت کلیه موارد بهداشتی مجوز دریافت کنند و سازمان غله این آمادگی را دارد برای این نانوایی ها آرد تأمین کند .

مدیر کل غله استان افزود:استفاده از سبوس فله در نانوایی ها ممنوع بوده است و باید از آرد سبوس دار جهت تهیه نان استفاده شود که ما به دنبال تولید آرد 10 درصد سبوس هستیم.

وی اظهار کرد:واحدهای نانوایی می توانند پروانه فعالیت خود را به دیگران انتقال دهند مشروط به اینکه طرف مقابل دوره های آموزش فنی و حرفه ای را گذرانده و گواهی معتبر کسب کرده باشد .

رئیس صنعت،معدن و تجارت شهرستان خوسف گفت:در خصوص نانوایی آزاد پز در شهرستان تاکنون هیچگونه استقبالی نشده است.

اکبری گفت:در سال گذشته یک واحد متخلف به دلیل کم فروشی در شهرستان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

انتهای پیام/غ

نانوایی دهکده گردشگری خوسف به صورت دائم راه اندازی می شود

برچسب ها: میراث فرهنگی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار