جزئیات کنسرت علی شمس اعلام شد

گروه موسیقی علی شمس 31 فروردین کنسرت خود را در سالن اصلی برج آزادی برگزار می کند.

جزئیات کنسرت علی شمس اعلام شدبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی شمس خواننده و آهنگساز در خصوص کنسرت 31 فروردین خود گفت: در کنسرت پیش رو قرار است 14 قطعه به آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی من و بر روی اشعاری از مرتضی شمس و خودم اجرا شود. برخی از قطعات با تنظیم و سازبندی جدید اجرا خواهند شد.

وی درباره شکل گیری گروه موسیقی خود اظهار داشت: در سال های میانی دهه هفتاد و با توجه به موج فراگیر موسیقی تلفیقی و فیوژن که در دنیا و همچنین ایران به راه افتاده بود، ما نیز با فکر تلفیق موسیقی، فعالیت خود را آغاز کردیم.

شمس با اشاره به برگزاری سه دوره بخش پاپ در جشنواره موسیقی فجر (سال های 86 تا 88) و نقش مهم این بخش در معرفی گروه هایی از موسیقی پاپ و تلفیقی که حرفی برای گفتن داشتند، بیان کرد: از سال 89، بخش پاپ دوباره از جشنواره کنار گذاشته شد، در حالی که این بخش در طول سه سال برگزاری اش، روندی رو به رشد داشت؛ با این حال، گروه ما با همه توان کوشید تا این نوع موسیقی را که به آن اعتقاد داریم را زنده نگه دارد. برای همین از سال 89 تاکنون هر سال اجراهای گوناگونی در تالار رودکی، مؤسسه محک، خانه هنرمندان و مجموعه آزادی داشته ایم.

این خواننده و نوازنده پیانو افزود: افزون بر تجربه در موسیقی کلاسیک، تجربه های فراوانی هم در گونه های راک و جاز داشته ام و در کنار مشورت هایی که از استادانم، همچون مصطفی کمال پورتراب و حسین دهلوی می گرفتم، کوشیدم به نوع دیگری از موسیقی با کلام فارسی برسم که حاصلش، این نوع موسیقی راک تلفیقی است که با گروه اجرا می کنیم.

گفتنی است؛ گروه موسیقی علی شمس که فعالیت رسمی خود را در زمینه موسیقی تلفیقی آغاز کرده و تاکنون چندین اجرا در سالن برج آزادی داشته است، سی و یکم فروردین در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می رود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: خواننده ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار