شینزو آبه با ترامپ در عمارت اعیانی او در فلوریدا دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن امروز سه‌شنبه برای گفتگو درباره مسئله هسته‌ای کره شمالی در فلوریدا دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، سه شنبه (امروز) دیدار می‌کنند و چگونگی رویارویی با چالش هسته‌ای کره شمالی را بررسی می‌کنند.

آبه روز سه شنبه به ویلای شخصی ترامپ «مارالاگو» در «پالم بیچ» در ایالت فلوریدا وارد می‌شود تا درباره کره شمالی گفتگو کنند.

دیدار این دو مقام عالی رتبه فرصتی برای افزایش محبوبیتشان در کشورهایشان هستند. ترامپ به دلیل تحقیقات اف بی آی درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و شینزو آبه به دلیل اتهامات فساد مالی محبوبیتشان را از دست داده اند.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری ۱۵ ماهه خود بر آمریکا، روابط خوبی با آبه برقرار کرده است. آبه بیش از یک سال پیش با ترامپ در فلوریدا دیدار کرد و ترامپ نیز نوامبر گذشته به توکیو سفر کرد.

توکیو نگران است که ترامپ در این دیدار مسائل حیاتی امنیتی را به مسائل تجاری ارتباط دهد. موافقت ترامپ برای برگزاری یک نشست با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، در اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن نگرانی مقامات ژاپنی را برانگیخته است.

ژاپن نگران است ترامپ توافقی را امضا کند که بر اساس آن پیونگ یانگ موشک‌های دور برد خود -که قابلیت هدف گرفتن خاک آمریکا را دارند- کنار بگذارد، اما موشک‌های کوتاه برد که ژاپن را تهدید می‌کنند، حفظ کند. آبه همچنین از ترامپ می‌خواهد مسئله شهروندان ژاپنی که ادعا می‌شود مدت‌ها پیش پیونگ یانگ آن‌ها ربوده است، را در مذاکرات پیش بکشد.

آبه هفته گذشته در پالمان ژاپن اعلام کرد از ترامپ درخواست می‌کند به دنبال انهدام تمام موشک‌های کره شمالی که به خاک ژاپن می‌رسند، باشد. کاخ سفید در پاسخ به این نگرانی‌ها گفته است ترامپ هم به امنیت مردم آمریکا و هم به امنتی متحدانش اهمیت می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار