وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آنتن اپراتورهایی که خارج از ضوابط باشند جمع آوری می شود/ مردم اگر حس می کنند مشکلاتی در دکل اپراتورها وجود دارد به شهرداری شکایت کنند

آنتن اپراتورهایی که خارج از ضوابط باشند جمع آوری می شود/در رابطه با سلامتی بهداشتی مردم با کسی تعارف وجود ندارد/ مردم اگر حس می کنند مشکلاتی در آنتن ها وجود دارد به شهرداری شکایت کنندآذری جهرمی اظهار داشت: آنتن هایی که خارج از ضوابط سازمان انرژی اتمی نصب می شوند و استانداردهای لازم را ندارند با شکایت های موجود جمع آوری می شوند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر آنتن های موبایل برای سلامتی شهروندان و دغدغه مردم در این خصوص اظهار داشت: اپراتورهای موبایل برای نصب آنتن های خود، مطابق دستورالعمل ها و قانونی که وجود دارد باید از شهرداری و سازمان انرژی اتمی به عنوان مرجع تایید بهداشتی محافظت در برابر اشعه که نهاد قانونی در این عرصه است مجوز بگیرند.

در تهران در اسفندماه گذشته 100 مورد جمع آوری آنتن داشتیم

او ادامه داد: آنتن هایی که خارج از ضوابط سازمان انرژی اتمی نصب می شوند و استانداردهای لازم را ندارند با شکایت های موجود جمع آوری می شوند. از این رو در اسفندماه سال 96 فقط در تهران 100 مورد جمع آوری آنتن ها توسط شهرداری را داشتیم و این یعنی ظرافت و دقت در نهادهای اجرایی کشور وجود دارد.

آذری جهرمی افزود: در رابطه با سلامتی مردم با کسی تعارف وجود ندارد و با کسانی که بخواهند به هر دلیلی این سلامت بهداشتی مردم را به خطر بیاندازند، طبق آن چیزی که در حوزه اختیارات دستگاه های اجرایی کشور باشد، پیگیری و برخورد می شود. بنابراین از لحاظ بهداشتی خیلی نگرانی نداریم و فکر می کنیم نظارت و سیکل لازم برای موضوع نظارت کارآمد است و نتیجه اش را فقط در تهران اشاره کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به امنیت روانی مردم در مورد نصب آنتن ها گفت: برخی از دکل های موبایلی که در نزدیکی منازل نصب می شوند سازمان انرژی اتمی نیز تایید کند که این دکل در حد استاندارد است و چهارچوب های لازم برای استاندارد را دارد.

آذری جهرمی در خصوص شکایت شهروندان اظهار داشت: شهروندی که در آن منطقه سکونت دارد از باب موضوعات مختلف شکایت دارد؛ برخی از شهروندان شکایت می کنند که نصب این آنتن ها باعث کاهش قیمت منزلشان شده است، برخی دیگر شکایت دارند که حریم خصوصی شان به خاطر تردد برای نصب و تعمیر دکل مورد تعرض قرار می گیرند که اینها به عنوان شکایات مردمی وارد است.

ایجاد تعاملی سازنده بین شهرداری ها و اپراتورها

وی ادامه داد: برای حل این موضوع بایستی بین اپراتورها و شهرداری ها تعامل سازنده ای به وجود بیاید. دو پروژه تجمیع دکل اپراتورها بر روی یک دکل در شهرهای مختلف کشور از جمله کیش و مشهد اجرا شده است. شهرداری و سازمان منطقه آزاد زمین هایی را خارج از محل نزدیک مناطق سکونت را در اختیار اپراتورها قرار داده و با نصب دکل، آن را به اپراتورها اجاره داده اند. این شرایط هم هزینه اپراتورها را کاهش می دهد و هم امنیت روانی شهروندان را تامین می کند.

در تهران نیز با شهردار تهران و با برخی از اعضای شورای شهر نیز جلساتی را برگزار کرده ایم تا به عنوان صادر کننده پروانه اپراتورها، یک استارندارد مشخصی را استخراج کنیم. در برخی کلانشهر هایی مثل یزد، شیراز و تبریز هم گفتگوهایی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم به یک مدلی برسیم تا دکل ها را با استفاده از ظرفیت شهرداری ها ساماندهی کنیم.

آذری جهرمی افزود: اپراتورها از این جهت شاکی هستند و می گویند از 8 درصد مالیات ارزش افزوده ای که به دولت پرداخت می کنیم در قانون بودجه 3 درصد از درآمدمان را به شهرداری می دهند پس نباید در قبال خدمات دریافتی از شهرداری هزینه اضافه ای را نباید پرداخت کنیم. در مقابل شهرداری ها به دلیل محدودیت منابع؛ تکیه بر این دارند که چون اپراتورها درآمدزا هستند بخشی از این درآمد را مجدد برای خودشان اختصاص بدهند. از این رو جایی که به مشکل خورده ایم اینجاست و باید برای این مسئله راه حلی را پیدا کنیم که در حال گفتگو هستیم . طبیعتا مدل های موفقی  که با کمک وزارت کشور اجرا شد در حال تلاش هستیم که به جاهای دیگر نیز تعمیم دهیم.

مردم اگر حس می کنند دکل ها مشکلی ایجاد می کنند به شهرداری شکایت کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: به صورت کلی از دید سلامت بهداشتی مردم از دید نصب دکل ها، مردم اگر حس می کنند مشکلی وجود دارد می توانند شکایت های خودر ا به شهرداری ها ببرند. قطعا اندازه گیری توسط سازمان انرژی اتمی انجام می شود و اگر در حد استاندارد نبود دکل ها جمع می شود.

 

انتهای پیام/

آذری جهرمی: دکل های موبایلی که مطابق با استاندرادها نباشد جمع آوری می شود

بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
۱۷:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام به مسئول مسئول خط ها ما در فلکه موندگار ایرانسل من اگر میشه کوچمون یک دکل ایرانسل بزنید ممنونم
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
لطفا بیایید منطقه گلشهر را جمع آوری کنید
Iran, Islamic Republic of
ماهدشت
۱۸:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای نصب دکل در منزل مون به کجا و چطور باید اقدام کرد؟
Iran, Islamic Republic of
نظرپور
۱۸:۴۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام
از آقای آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات ممنونیم بابت این اقدام .اما ما مردم شهرستان های کوچک و محروم مانند مسجد سلیمان که دستمان به جایی نمیرسد و هیچ شکایتی رو تابحال در مرحله پیگیری از جانب شهرداری مان ندیدیم خواهشمندیم بازرسی های جدی و لازم رو از این اداره مذکور بعمل بیاورید .باکمال تشکر (از طرف جمعی از اهالی محله مالکربم)
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا واضح اعلام کنید حد مجاز چقدر است؟
Iran, Islamic Republic of
حمید
۱۱:۲۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
باتشکر از وزیر محترم مخابرات ، از ایشان درخواست عاجزانه داریم جمع آوری دکلهای شبکه های خصوص تلفن های ایرانسل یا همراه اول را که در بیشتر پشت بام های اطراف منازل مردم که کاملا" مشرف براتاق ومنازل هستند که بسیار بیماری زا است جمع آوری آنهارا خود شخصا" دستور صادر نمایند وپیگیری جانانه کنند .
Iran, Islamic Republic of
حمید
۱۱:۲۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
باتشکر از وزیر محترم مخابرات ، از ایشان درخواست عاجزانه داریم جمع آوری دکلهای شبکه های خصوص تلفن های ایرانسل یا همراه اول را که در بیشتر پشت بام های اطراف منازل مردم که کاملا" مشرف براتاق ومنازل هستند که بسیار بیماری زا است جمع آوری آنهارا خود شخصا" دستور صادر نمایند وپیگیری جانانه کنند .
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
آقای وزیر ، بنده ساکن یک مجتمع مسکونی در اتوبان کاوه اصفهان هستم که بدون جلب رضایت ساکنین - تعداد معدودی از هیئت مدیره - اقدام به رایزنی با یک شرکت خدمات ارتباطی نموده و آن شرکت یک دکل حدود ده متری را برفراز مجتمع نصب کرده و انواع آنتن های موسوم به لینک را روی آن گذاشته که ظاهراً به تعداد آنها هم هر از چند گاهی افزوده می شود و ما ساکنین هم اوایل راه اندازی این لینکها دچار سردرد و گیجی محسوس بودیم و نمی دانستیم علت چیست . در سامانه اینترنتی وزارتخانه شما طرح شکایت کردیم و کارشناس همراه اول تلفنی گفت به ما مربوط نمی شود و ما دوباره در سامانه بایستی طرح موضوع کنیم . خلاصه اینکه معضل آنتن های موبایل یکطرف ، معضل به شدت رو به رشد و جدید آنتن های لینک اینترنت بیسیم هم یکطرف . بالاخره رسیدگی به این مقوله بر عهده ی کیست ؟ شرکت مخابرات یا مراجع قضایی ؟ شما را بخدا راهنمایی بفرمایید /
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
مرسی که نگران سلامتی ما هستی
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
خیلی وزیر خوبی هستند که به فکر مردم اند
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
درووووووووووووووووود بر شما
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
ممنون از شما وزیر وظیفه شناس
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
خدا قوت
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر