۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز است

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز درمانی و بهداشتی کشور برای ارائه خدمات مطلوب و رسیدن به حد استاندارد‌های متوسط جهانی به ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی نیازمند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم کلنگ زنی ساخت بیمارستان سجادیه در مهرگان افزود:در طرح تحول سلامت، سالانه هزار و ۷۰۰ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها اضافه شده است که در حال حاضر ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد و سرانه تخت به ازای هر یک هزار نفر ۱.۶ تخت است که استاندارد جهانی ۳.۵ و کشور‌های منطقه ۲.۵ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است.

حریرچی با بیان اینکه با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجهیم گفت:  ۳۹ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در کشور در حال اضافه شدن به ظرفیت بیمارستان های کشور است و با محدودیت منابع دولتی بدون کمک خیرین کار‌ها سرعت لازم را نخواهد داشت.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به ساخت بیمارستان سجادیه در ناحیه شهری مهرگان گفت: باید با نصب تابلوی دیجیتال در محل این پروژه، زمان اجرای طرح به صورت روز شمار نشان داده شود تا مردم از روند و تعداد روز‌های مانده مطلع شوند.

حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در این مراسم اظهار کرد: انجام کار خیر لطف الهی است و نصیب همه نمی‌شود و خیرین موسسه سجادیه با این کار بزرگ رضایت الهی را جلب می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: ما در حال حاضر با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجهیم و قبل از اجرای طرح سلامت هر سال ۱۷۰۰ تخت اضافه می‌شد و پس از اجرای طرح سالانه بیش از ۶ هزار تخت و مجموعا ۲۴ هزار تخت به امکانات بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی گفت: با همه کار‌های انجام شده همچنان با کمبود شدید تخت ببمارستانی مواجهیم و در این زمینه نیازمند مشارکت خیرین هستیم تا نیاز مردم تامین شود.

حریرچی تصریح کرد: باید بیمارستان‌ها و خدمات درمانی در دسترس باشد و مردم برای گرفتن خدمات پزشکی، مسافت‌های طولاتی طی نکنند به همین دلیل ساخت بیمارستان در شهر محمدیه و مهرگان که حدود ۲۰۰ هزار نفر جنعیت دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و ما وظیفه داریم برای این میزان جمعیت خدمات درمانی ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی ۴۵ درصد جراحان مغز و اعصاب در تهران هستند این وضعیت مطلوب نیست و باید امکانات پزشکی در همه مناطق توزیع شود و در این راستا ساخت بیمارستان در مهرگان اهمیت دوچندانی دارد.

حریرچی گفت: از خیرین درخواست می‌کنیم در کنار ساخت درمانگاه و بیمارستان وارد مدیریت بیمارستان‌ها شوند.

انتهای پیام/

در کشور ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار