ثبت ۱۵ وقف جدید در خراسان شمالی

مدیر کل اوقاف استان گفت: در سال جاری ۱۵ وقف جدید در استان خراسان شمالی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حجت الاسلام رئوف سیدنژاد مدیرکل اوقاف استان خراسان شمالی گفت: فروردین ماه سال جاری ۱۵ وقف جدید با ارزش  سه میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: این تعداد وقف با نیت ساخت مسجد، خانه عالم ، دارو و درمان ، توسعه مسائل فرهنگی و قرآنی به ثبت رسیده است.

رئوف سید نژاد با اشاره به لزوم ثبت وقف‌هایی متناسب با نیاز روز در جامعه گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه ثبت وقف جدید در حوزه‌های ازدواج و اشتغال جوانان ، ایتام ، درمان و سلامت در اولویت قرار دارد ، اظهار کرد:  این سازمان به افرادی که خواهان وقف اموال خود هستند مشاوره می‌دهد تا در این اولویت‌ها وقف جدید به ثبت برسد، اما در هر حال نیات افراد متفاوت و انتخاب آن آزادانه است.

 مدیرکل اوقاف استان خراسان شمالی با اشاره به این که در خراسان شمالی وقفی برای ازدواج جوانان و تامین هزینه‌های زندگی اولیه آنان نداریم، گفت: در برخی از شهر‌ها واقفین واحد مسکونی خود را وقف کرده و هر دو سال به یک زوج جوان برای زندگی واگذار می‌کند تا آنان در ابتدای زندگی مشترک خود دغدغه هزینه‌های واحد مسکونی نداشته باشند.

وی با اشاره به ثبت ۷۰ وقف جدید در سال گذشته در استان افزود:  پیش بینی می‌شود در سال جاری میزان ثبت وقف‌های جدید بیش از ۷۰ مورد برسد.

 سیدنژاد بیان کرد: خراسان‌شمالی دارای پنج هزار و ۵۱۳ موقوفه و ۱۱ هزار و ۴۶۲ رقبه است.
انتهای پیام/ ب

 

 ۷۰ درصد موقوفات خراسان شمالی مربوط به عزاداری‌های امام حسین (ع) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.