در تعطیلات نوروز ۹۷؛

بازدید ۲ میلیون نفر از از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی

در ایام نوروز امسال نزدیک به ۲ میلیون نفر گردشگر و مسافر از آثار و اماکن تاریخی فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران که با هدف ارائه گزارش عملکرد ستاد خدمات سفر در ایام نوروز ۹۷ برپا شد، گفت: از بیست و ششم اسفند ماه سال ۹۶ تا سیزدهم فروردین امسال که سفر‌های نوروزی در جریان بود، نزدیک به ۲ میلیون نفر از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل ۸۴ درصد افزایش دارد.
وی همچنین از رشد ۵۱ درصدی اقامت میهمانان نوروزی در مراکز اقامتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: بیش از ۱۹۶ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی در ایام نوروز امسال در مراکز اقامتی، مدارس و اقامتگاه‌های بوم گرد استان اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در این مدت شاهد کاهش ۵۰ در صدی شکایت مردمی و افزایش ۵۹ درصدی تشویق از سوی مردم و مسافران و گردشگران ورودی بودیم.
جلیل جباری در ادامه به برنامه متنوع و مختلف اجرا شده توسط ستاد خدمات سفر استان و استقبال چشمگیر گردشگران و مسافران نوروزی در نوروز ۹۷ اشاره کرد و برنامه نوروز گاه را مهمترین و جذاب‌ترین ویژه برنامه عنوان کرد که با استقبال پر شور مردم و مسافران مواجه شد.
وی افزود: برنامه نوروز گاه که با هدف احیا آداب و سنن و فرهنگ نوروز و آشنایی هرچه بیشتر مردم و گردشگران با این فرهنگ، آداب و رسوم و جلوگیری از فراموشی این آداب برپا می‌شود در ۲۰ نقطه و شهرستان استان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نظارت مستمر بر اماکن اقامتی، ایجاد کمپ و استراحتگاه‌های موقت در قالب چادر‌های عشایری، راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری و رالی خانوادگی، ارزان سازی خدمات سفر و راه اندازی پورتال جامع گردشگری را از دیگر اقدامات اجرایی ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی در ایام نوروز ۹۷ عنوان کرد.
انتهای پیام/ح


افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی در نوروز ۹۷

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.