آیت الله مصباح یزدی مطرح کرد:

نشر ارزش‌های اسلامی نخستین وظیفه مسؤولان نظام اسلامی است

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت:نخستین وظیفه مسؤولان نظام اسلامی نشر ارزش‌های اسلامی و سپس خدمت به فرهنگ و دین مردم جامعه است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، مرجع تقلید شیعیان سه شنبه شب در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه همه ما باید تلاش کنیم وظایفمان را به شیوه خدا پسندانه انجام دهیم، اظهار کرد: در مباحث اداره نیز باید نظارت خاصی وجود داشته باشد چراکه افرادی باید در حوزه مدیریتی فعالیت داشته باشند که نسبت به وظایف خود آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد شهری تابع اقتصادی از کل کشور است، مطرح کرد: خداوند برای همه انسان‌ها و امت‌ها سنت‌های عمومی و برای گروه‌های خاص وظایف و سنت‌های خاصی را قرار داده است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه خداوند برای برخی از انسان‌ها فرصت‌های ویژه‌ای قرار می‌دهد، عنوان کرد: فرصت خدمت کردن به مردم برای همه نیست و برای همه عمر هم باقی نخواهد ماند در نتیجه باید افرادی که این فرصتی در اختیارشان قرار می‌گیرد از آن به بهترین شکل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از فساد و نشر ارزش‌های اسلام باید اولویت فعالیت‌ها قرار داده شود، خاطرنشان کرد: در احادیثی که به دست ما رسیده است آمده که افرادی که از این فرصت‌های ویژه بهره لازم را نبرند در زمانی که بسیار دیر شده باشد حسرت از دست دادن این فرصت را خواهند خورد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه زمان فرصت‌شناسی در زمینه آسیب‌شناسی نیز باید عملکرد مطلوبی داشته باشیم، یادآور شد: انسان در طول زندگی بارها توسط خداوند مورد آزمون قرار می‌گیرد و هرچه این آزمون سخت‌تر باشد انسان سود بیشتری به دست می‌آورد.

وی با بیان اینکه ممکن است با یک امضا حق میلیون‌ها انسان ضایع شود، تصریح کرد: افرادی که فرصت‌های ویژه را به دست می‌آورند اگر نسبت به آسیب‌های این فرصت آگاهی نداشته باشد ممکن است با یک اشتباه سالیان سال توسط خداوند مجازات شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید مصلحت خود را بر مصلحت مردم در اولویت قرار دهیم، بیان کرد: اگر حق افراد محروم و مظلوم را برای منفعت خود ضایع کنیم در واقع خیانت و دزدی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اعمالی مانند خیانت به مردم آثار نامطلوبی در دنیا و آخرت دارد، ادامه داد: افرادی که فرصت‌های ویژه‌ای را به دست می‌آورند بدانند که اگر کار خیر و یا شری انجام دهند تا نسل‌های آینده‌شان با آثار و نتایج آن در ارتباط خواهند بود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه در کشورهای اسلامی وظایف سنگین‌تری بر عهده مسؤولان است، افزود: نخستین وظیفه مسؤولان نظام اسلامی نشر ارزش‌های اسلامی و سپس خدمت به فرهنگ و دین مردم جامعه است.

وی ابراز کرد: همه شهرهای ایران جزو شهرهای اسلامی هستند ولی شهر قم مرکز تشیع در جهان است در نتیجه خدمت‌رسانی در این شهر وظیفه بسیار سنگین‌تری است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه دامنه وظایف انسان گسترده بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد، اضافه کرد: خداوند در میان تمام کشورهای جهان نعمت ولایت و نظام اسلامی را تنها به کشور ما اعطا کرده است در نتیجه ما نیز در مقابل این نعمت وظایف سنگین‌تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/ت

ضایع کردن حق افراد مظلوم و محروم خیانت و دزدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.