معاون وزیر جهاد کشاورزی در گرگان :

ارتقای دانش فنی از طریق محققان به کشاورزان

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی گفت: عوامل طبیعی تحت عنوان عوامل پایه و انسانی بر کشاورزی بسیار موثرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان ؛ زند معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور امروز در گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور گفت: ما تا امروز توانسته ایم نتایج تحقیقاتی را با هدف ارتقای دانش فنی از طریق محققان و مروجان به کشاورزان منتقل کنیم.

وی نقش محققین معین را در خصوص مدیریت دانش فنی بسیار مهم خواند و افزود: امروز اولویت ما رفع نیاز قشر زحمت کش کشاورز و توانمند کردن آن‌ها است.

زند گفت: انتظار از پژوهشگران و مروجان این است که نیاز‌های هر استان را در خصوص انتقال یافته‌ها مشخص کنند و روی آن کار کارشناسی انجام دهند تا در نهایت به لحاظ کمی و کیفی تولید را تقویت کنیم.

وی افزود: امروز انتقال دانش به روز به بهره برداران از طریق محققان و مروجان بخش کشاورزی بسیار مهم است.

فرجی رییس مرکز تحقیقات آموزش و منابع طبیعی استان گلستان در خصوص جایگاه و مشکلات حوزه کاری تحقیقات و ترویج در استان‌های منطقه یک کشور نیز گفت: وجود اراضی خرد و وسعت کم اراضی در استان‌های شمالی و تنوع بسیار زیاد محصولات زراعی و باغی و تنوع اقلیمی از مشکلات و چالش‌های مهم بخش تحقیقات و ترویج است.

وی در ادامه گفت: محققان معین و ارتباط نزدیک با کارشناسان و بهره برداران و مشارکت بیشترآنان در انتقال دانش فنی نقش موثری دارند.

مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این گردهمایی گفت: بخش کشاورزی در زندگی بخش عظیمی از مردم تاثیرگذار است و توسعه و یا عدم توسعه یافتگی آن نقش مهمی در زندگی کشاورزان دارد.

وی افزود: امروز کشاورزی بدون علم حرفی برای گفتن ندارد و اگر قرار باشد توسعه پایدار و امنیت غذایی محقق شود باید بتوانیم به روز باشیم و توانایی انتقال یافته‌ها و دانش فنی را داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ترویج و آموزش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان و پایه‌های کشاورزی امروز می‌تواند نقش موثری در بهبود شرایط زندگی بهره برداران بخش داشته باشد.

انتهای پیام/م
 

  انتقال دانش فنی از طریق محققان و مروجان به کشاورزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.