معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خبر داد:

همدان در جذب سرمایه گذار یکی از استان های برتر کشور است

معاون سیاسی امنیتی  استاندار همدان از رتبه اول همدان در  حوزه سرمایه گذاری در کشور خبر داد.

کسب رتبه اول همدان در سرمایه گذاری کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سید سعید شاهرخی  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: تلاش در حوزه فرهنگی و پیشگیری باید در اولویت مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد و به‌گونه‌ای اقدام شود که فردی دچار اعتیاد نشود چرا که در غیر این صورت پس از ابتلا هزینه‌های سنگینی برای درمان صرف می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد شود که برنامه‌های فرهنگی، مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به امری اجتماعی تبدیل شود، گفت: بایستی شرایط به‌گونه‌ای شود که هر شهروندی هر کجا که احساس کرد معضل اعتیاد رخنه می‌کند اقدام کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه رمز موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن اجتماعی کردن این مبارزات است، گفت: از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته می‌توان به برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهل از سطح شهر اشاره کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد، آموزش‌وپرورش  نقش مهمی دارد، گفت: در حوزه آموزش برای دانش‌آموزان، مربیان و اولیا دانش آموزان برنامه‌هایی در نظر  می توان داشت.

وی در ادامه گفت: نقش آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در برنامه‌های آموزشی سال 97 باید به صورت ویژه در نظر گرفته شود و شورای مبارزه با مواد مخدر نیز باید در هزینه آموزش‌وپرورش را یاری کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش، مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مصرف آن بهره‌گیری از سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اظهار داشت: در آموزش و آگاه‌سازی جوانان از آسیب‌های مواد مخدر از روش‌های مختلفی نظیر انیمیشن، فیلم، کلاس، دوره‌های آموزشی و غیره استفاده شود.

شاهرخی با بیان اینکه در اعتیاد و مواد مخدر بیشترین هجمه به سمت جوانان جامعه است که می‌طلبد اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیشتر در میان این قشر از جامعه باشد، ابراز کرد: باید تمامی ظرفیت‌های استان در مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته شده و وظایف دستگاه‌های مؤثر در این راستا مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد:شورای مبارزه با مواد مخدر عملکرد مطلوبی داشته است اما بایستی افق دید و گام‌ها در این راستا بلندتر باشد.

معاون سیاسی امنیتی  استاندار همدان با اشاره وضعیت مطلوب استان همدان در اشتغال گفت: از جمله موفقیت‌های استان کسب رتبه اول در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

شاهرخی در ادامه بیان کرد:استان همدان در تحقق سند اشتغال نیز رتبه مطلوبی دارد.

وی با بیان اینکه امنیت در استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد بیان کرد:  شاخص‌های امنیتی گویای این امر است و این  سبب شده است که در ایجاد امنیت مطلوب مبارزه با مواد مخدر که موضوع مهم و حیاتی است به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی  استاندار همدان با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه نیز در ایجاد آرامش، پیش برد اهداف، ایجاد حساسیت نسبت به آسیب‌های اجتماعی و انتقال مطالب و اخبار در استان بسیار مؤثر بوده‌اند، اظهار داشت: این اقدامات و شرایط مطلوب استان را کافی نمی‌دانیم و باید گام‌ها بلندتر برداشته شود.

انتهای پیام/د.ا

همدان رتبه اول در جذب سرمایه گذار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.