ظریف در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران:

ایران در برجام و بیرون از برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد

وزیر امور خارجه گفت: ایران در برجام و بیرون از برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد و حتما برای آمریکایی‌ها ناخوشایند است.

ایران در برجام و بیرون از برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام داردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عالی‌رتبه صلح پایدار و همچنین سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که اگر آمریکا از برجام خارج شود اولین واکنش ایران چه خواهد بود؟ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافعش عمل می‌کند، ایران در برجام و بیرون از برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد و حتما اقدامی که ایران خواهد کرد و واکنشی که جامعه بین‌المللی به حرکت آمریکا خواهد داشت، برای آمریکایی‌ها بسیار ناخوشایند است.

ظریف درباره سفرش به نیویورک هم گفت: برای شرکت در اجلاس ویژه‌ای که رئیس مجمع عمومی برای بحث درباره صلح پایدار در نیویورک ترتیب داده به نیویورک آمدم.

وی افزود: این اجلاس فرصتی فراهم می‌کند که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی به ویژه درباره پیشنهادهایی که برای ایجاد گفت‌وگو و امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس و در همسایگی مطرح کردیم و ایده منطقه‌ قوی که دولت آقای روحانی برای ایجاد پایداری، امنیت و آرامش در منطقه مطرح کرده است را در مجمع عمومی مطرح کرده و با سایر اعضای مجمع نیز در این زمینه مشورت کنیم.

وی افزود: فردا با رئیس مجمع عمومی گفت‌وگو خواهم کرد و با بعضی از اعضایی که برای شرکت در اجلاس حضور خواهند داشت نیز دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد.

ظریف اضافه کرد: حضور در نیویورک فرصتی خواهد بود که با برخی گروه‌های فکری، برخی رسانه‌ها و سردبیرها و کسانی که نخبگان سیاسی اینجا محسوب می‌شوند، خارج از دولت آمریکا، گفت‌وگو داشته باشیم، مخصوصا با توجه به شرایط کنونی منطقه که خطر سیاست‌های غلط آمریکا می‌تواند منطقه ما را به سمت بسیار خطرناکی مخصوصا در سوریه سوق بدهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
اینبار باید امریکارو سرجاش بنشونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
برجام لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
برجام فقط به ما ضرر رسوند
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۶:۲۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
16ماه قبل از امضای برجام پیش نویس برجام در امریکا نوشته شده بود بعد از این همه مذاکرات الکی همون پیش نویس امضا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
بالا رفتن قیمت دلار همه چی گرون شده مسکن گرون شده من مستاجر ازکجا بیارم برجام هم لغو بشه بدتر هم خواهدشد
Ukraine
ناشناس
۱۲:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
خخخخخخخخخخخخخخ

شما تا قیامت در همین گل و لای دست وپا خواهید زد مگر اینکه نفر بعدی بیاید و تحولی بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
اگه راست می گید انجام بدید چند سال از امضای برجام میگذره از این حرفا هم زیاد گفته شده بهتره از مرحله حرف وارد مرحله عمل بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
این حنا در نزد دشمنان رنگی ندارد .ابراز ضعف کردید دشمن ول کن نیست
آخرین اخبار