انتشار گزارشی درباره شایعه‌پراکنی داماد ترامپ علیه رکس تیلرسون

گزارشی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد یکی از افرادی که از برکناری تیلرسون از سمت وزیر خارجه آمریکا سود می‌برده، جرد کوشنر، داماد ترامپ، بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، گزارشی که روز پنجشنبه و به نقل از مقامات پیشین وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، دوره یکساله کار رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق این کشور، را به تصویر می‌کشد.

در این گزارش، نقل قولی از جانب تیلرسون وجود دارد که گفته می‌داند چه فردی پشت شایعاتی بوده است که چند ماه پیش از برکناری وی، علیه او مطرح شده بود. بنابر این گزارش، این فرد، جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا، بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش، تیلرسون پیش از فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای حمله موشکی به سوریه در سال گذشته، به اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر نداده بود.

در این گزارش که از جانب مجله نیویورکر منتشر شد به نقل از یک افسر عملیاتی در وزارت خارجه آمریکا آمده است: «هنگامی که خبر (حمله آمریکا به سوریه) منتشر شد، متحدان ما سراسیمه و به طور مکرر با ما تماس می‌گرفتند. به ما گفته شد وزیر خارجه (تیلرسون) آخر هفته پرکاری را گذرانده است و به همین دلیل به خانه خود رفته تا با خانواده‌اش شام صرف کند و استراحت کند.»

این گزارش از کتابی به نام «جنگ با صلح: پایان دیپلماسی و زوال نفوذ آمریکا» که به تازگی به دست یک گزارشگر به نام رونان فارو نوشته شده، تهیه شده است.

تیلرسون در گفتگو با نویسنده این کتاب، به او گفت چه مسئله ای به برکناری وی منجر شد. تیلرسون که پیش از این رئیس شرکت نفت و گاز اکسون موبیل نیز بوده است، درباره شایعات مرتبط با برکناری قریب الوقوع خود و منشا آن‌ها گفته است.

تیلرسون گفت: «نزدیک به 160 نفر از افراد مهم هستند که از ماندن من در و یا رفتنم از کاخ سفید، می‌توانستند سود ببرند. من می‌دانم آن‌ها چه افرادی هستند و آن‌ها نیز از این مسئله مطلعند.»

نیویورکر به نقل از منابع نامعلوم که گفته‌اند اظهارات تیلرسون را شنیده اند، اعلام کرد منظور وی، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بوده است.

گزارش‌ها درباره دوره فعالیت تیلرسون به عنوان وزیر خارجه آمریکا، نشان‌دهنده روابط سرد وی با کوشنر هستند. یکی از دلایل تنش میان این دو فرد، تعداد زیاد مسئولیت‌های داماد ترامپ بوده است که روند صلح خاورمیانه را نیز شامل می‌شده است.

تیلرسون در ماه مارس از جانب ترامپ از سمت خود برکنار و در همان ماه از کاخ سفید خارج شد. رئیس جمهور آمریکا به سرعت مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا، را به عنوان جایگزین تیلرسون برگزید. با این حال، مجلس سنای آمریکا تاکنون صلاحیت پمپئو برای وزارت خارجه این کشور را تایید نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
اونم مثل خودشه
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۹:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
امريكاييهای خونخوار در فيلمها و مطالب زيادي خوانده ام شما اما اكنون وحشيگري مدرن را پيش گرفته ايد يانكيها
آخرین اخبار