رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ;

امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ الهی هستند که تا زمانی که آن‌ها را داریم متوجه حضورشان نیستیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه هرسال هفته‌ ای به نام سلامت در کشور نام‌ گذاری شده است و شعار امسال هفته سلامت را « سلامت برای همه، همه برای سلامت» عنوان کرد و گفت: سلامت حق اولیه هر انسانی است که باید تأمین شود و در این بین نیز باید رسانه‌های جمعی و افراد تأثیرگذار جامعه تلاش کنند تا این حق طبیعی مردم برای آنان تبیین شود و مردم ترغیب شوند تا به سلامت خود توجه کنند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه از دیرباز تاکنون رسم بر این است تا شخصی دچار بیماری نشود معمولاً برای حرکت به سمت سلامتی بیشتر تلاش نمی‌کند اما امروز اصل بر روش‌های پیشگیرانه است و باید تلاش کرد جلوی بیماری را گرفت. امروز «خود درمانی» روش منسوخی است و مردم به جای اینکه در هنگام بیماری اقدام به خود درمانی کنند به سمت «خودمراقبتی» حرکت کنند و تلاش کنند قبل از اینکه دچار بیماری شوند از سلامت خود مراقبت کنند.

افزایش‌ میزان امید به زندگی در کشور

شادنوش با بیان اینکه امید به زندگی در کشور افزایش ‌یافته است تصریح کرد: امید به زندگی در سال 53 حدود 52 سال بوده که این میزان به خاطراعمال سیاست‌های اجرا شده در حوزه سلامت به 76 سال رسیده است. امروز اگر بخواهیم سلامت عمومی جامعه حفظ شود باید در زمینهٔ فرهنگ‌ سازی در حوزه سلامت فعالیت بیشتری صورت گیرد و در این میان خانواده‌ها نقش بسیار مهمی دارند.

انتهای پیام / گ

شعار امسال هفته سلامت " سلامت برای همه، همه برای سلامت"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.