آغاز مراسم بزرگداشت سعدی

مراسم بزرگداشت سعدی با حضور مسئولان در آرامگاه این شاعر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مراسم یادروز سعدی با حضور مسئولان در آرامگاه این شاعر آغاز شد.

از ساعت ۹ صبح روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه نشست‌های علمی یاد روز سعدی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.

در نشست‌های علمی استادانی، چون غلامحسین ابراهیمی دینانی، اصغر دادبه، جعفر مؤید شیرازی، شمس لنگرودی، بهرام گرامی، محمدرضا خالصی و عبدالرضا مدرس‌زاده سخنرانی خواهند کرد.

همزمان با یادروز سعدی موزه فرهنگ فارس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و نیز نمایشگاه عکس و سند سعدیه و نسخ خطی سعدی در گالری تار و پود و نمایشگاه خوشنویسی «گفته سعدی» به همّت انجمن خوشنویسان فارس در جنب تالار سخنرانی افتتاح می‌شود.

علاوه بر این، پنجمین شماره دو فصلنامه ادبی ـ. تخصصی سعدی‌شناسی که در واقع بیست و سومین جلد از مجموعه مقالات سعدی‌شناسی است و نیز پوستر و کارت‌های ویژه غزل سعدی همزمان با یادروز سعدی چاپ و منتشر خواهد شد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در اول اردیبهشت‌ماه بازدید از آرامگاه سعدی را رایگان اعلام کرده است و در این روز علاوه بر سعدی‌خوانی، دومین همایش ایل عرب خمسه در بزرگداشت سعدی برگزار خواهد شد.

شهرداری شیراز علاوه بر پذیرایی از بازدیدکنندگان آرامگاه سعدی هماهنگی لازم را برای اجرای نمایشی بر اساس آثار سعدی فراهم کرده و تابلو‌ها و اتوبوس‌های شهری را به شعر‌های سعدی آراسته است.

در تقویم کشور اول اردیبهشت ماه به عنوان یادروز سعدی انتخاب شده که هر ساله مراسم یادروز با حضور مسئولان و مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

مراسم یادروز سعدی در شیراز

برچسب ها: شعر ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار