صندوق بین‌المللی پول بحران ونزوئلا را یکی از شدیدترین بحران‌های اقتصادی جهان توصیف کرد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بحران اقتصادی ونزوئلا یکی از شدیدترین‌ بحران‌های اقتصادی حال حاضر جهان است.

صندوق بین‌المللی پول بحران ونزوئلا را یکی از شدیدترین بحران‌های اقتصادی جهان توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد بحران اقتصادی و اجتماعی که ونزوئلا را درگیر کرده است، یکی از شدیدترین بحران های «اقتصادی مدرن» است.

آلخاندرو ورنر، مدیر صندوق بین‌المللی پول برای آمریکای لاتین در کنفرانسی مطبوعاتی به مناسبت نشست بهاری این صندوق در واشنگتن، پایتخت آمریکا اعلام کرد «فروپاشی ونزوئلا بخشی از 15 بحران اصلی اقتصاد مدرن است».

وی با یادآوری این مطلب که صندوق بین المللی پول امسال نیز برای اقتصاد ونزوئلا که از ذخایر نفتی سرشاری برخوردار است، رکود 13 درصدی پیش بینی می‌کند، گفت «در مدت پنج سال گذشته اقتصاد ونزوئلا 45 درصد منقبض شده است». به گفته صندوق بین المللی پول، ونزوئلا همچنین با تورم شدیدی مواجه است که امسال به 13000 درصد خواهد رسید.

ورنر همچنین خاطر نشان کرد تولید نفت ونزوئلا «در جریان 18 ماه گذشته 50 درصد کاهش یافته و به این ترتیب درآمدهای این کشور آمریکای جنوبی را به شدت کاهش داده است که این کشور را در عمل به برخی از تعهدات خارجی آن با مشکل مواجه خواهد کرد.

ونزوئلا 96 درصد درآمدهای خود را از فروش نفت به دست می آورد.

انتهای پیام/

هشدار صندوق بین‌المللی پول در خصوص بحران اقتصادی ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار