احیا ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام

مدیرعامل موسسه جهاد نصر از اتمام اجرای شبکه آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی ایلام تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد.

احيا 46 هزار هکتار از اراضي کشاورزي ايلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; یدالله شمایلی اعلام کرد: طبق زمان بندی صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان خردادماه سال جاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی احیا شده جنوب ایلام به جهادکشاورزی این استان واگذار شود.

وی به مهیا شدن زیرساخت‌های کشاورزی در منطقه فکه و کرخه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اجرای شبکه آبرسانی به مناطق یاد شده انتظار می‌رود توسعه کشاورزی در جنوب ایلام بیش از پیش گسترش یابد.

شمایلی در خصوص طرح آبرسانی به جنوب ایلام افزود: سرمایه گذاری در این پروژه برای یک دوره ۲۵ ساله طراحی شده که می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولیدات کشاورزی این استان داشته باشد.

مدیرعامل موسسه جهادنصرمیزان هزینه صورت گرفته اجرای آبیاری نوین در منطقه فکه، دشت عباس و کرخه در جنوب ایلام را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون برای اجرای عملیات آبیاری نوین در ۴۶ هزار هکتار از اراضی یاد شده ۶۵۰ میلیارد پرداخت شده که امیدواریم در آینده نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان باقی مانده تامین اعتبار شود.

وی به اجرای عملیات تسطح و خاکبرداری در اراضی جنوب ایلام اشاره کرد و افزود: به منظور استفاده بهینه از اراضی یاد شده و همچنین افزایش راندمان تولید عملیات تسطح در ۱۸ هزار هکتار از اراضی فکه، دشت عباس و کرخه صورت گرفته است.

شمایلی خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه تجهیز اراضی کشاورزی جنوب ایلام به آبیاری تحت فشار حدود ۶ هزار خانواده بهره بردار در این اراضی مشغول فعالیت می‌شوند.

وی همچنین اظهار داشت صفر تا صد این پروژه توسط کارشناسان و مهندسین ایرانی صورت گرفته چرا که اعتقاد داریم کشور به نقطه‌ای از این دانش رسیده که می‌تواند دانش سد سازی، زهکشی و همچنین اجرای عملیات‌های آبرسانی، تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری در کشور‌های دیگر فعالیت نماید.

انتهای پیام/اس

آبرسانی به اراضی کشاورزی استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.