خانجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دشمنان می‌خواهند در عرصه‌های مختلف ما را دچار چالش کنند/راه مقابله با نفوذ به کارگیری نیروهای کارآمد است

رعضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: برنامه دشمن و اهداف او کاملا مشخص است و آنان می خواهند ما را در عرصه‌های مختلف دچار چالش کنند.

جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ابعاد جنگ روانی دشمن در بحث نفوذ، اظهار کرد: برنامه دشمن و اهداف او کاملا مشخص است و آنان می خواهند در عرصه‌های مختلف ما را دچار چالش کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر نیروهای کارآمد و قوی را به کار گیریم و بدنه اجتماعی را تقویت کنیم، نفوذی‌ها کمتر توان نفوذ پیدا می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: در سال های اول انقلاب و در جنگ به دلیل همبستگی ملی فراوانی که میان مردم وجود داشت، علی‌رغم وجود نفوذی ها، عناصر جریان‌های نفاق و استکبار دیدیم که آنان زمینه بروز و ظهور چندانی پیدا نکردند.

خانجانی تصریح کرد: ما باید به نیروهای داخلی خودمان بیشتر اهمیت دهیم. فضای سیاسی را به گونه ای ترسیم کنیم تا جریانات سیاسی مختلف، تحلیل و اظهارنظر خود را داشته باشند. در این صورت جریان های خارجی چه به صورت پنهان و چه به صورت آشکار امکان پیروزی و تاثیرگذاری نخواهند داشت.

وی ادامه داد: زمانی جریانات نفوذی می توانند تاثیرگذار باشند که فرآیند شفاف سازی در درون ساختارها کاهش یابد و جریانات منتقد نتوانند اظهار نظر کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: وظیفه نهادهای امنیتی این است که کار خود را انجام دهند و نگذارند عناصر نفوذی اصلی نفوذ کنند.

خانجانی تاکید کرد: البته این نکته هم اهمیت دارد که نباید دچار تلقی غلط از نفوذ شویم و هر کسی که برخلاف نظر ما نظری بدهد  را به عنوان عامل نفوذ و وابسته به غرب تلقی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ظاهرا در دهه اخیر دچار تلقی غلطی شده‌ایم. نفوذی ها و جاسوس ها کار خود را کردند و حضور داشتند و نوع نگاه به عناصر اصلی تحت عنوان منتقد به گونه ای مناسب نبوده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: باید فهم مناسبی از مسئله نفوذ داشته باشیم و به مسئله نفوذ، عمیق نگاه کنیم و سطحی نپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار