مدیرکل محیط زیست فارس:

در کشور ما همچنان متولی پسماند مشخص نیست/خشک شدن دریاچه نمک باعث آلودگی هوا نمی‌شود

مدیرکل محیط زیست فارس گفت: در کشور ما همچنان متولی پسماند مشخص نیست در حالی که چالش بزرگی به نام زباله داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیرکل محیط زیست فارس امروز در نشست خبری هفته زمین پاک اظهار کرد: در کشور ما همچنان متولی پسماند مشخص نیست در حالی که چالش بزرگی به نام زباله داریم.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که زباله تولید نکنیم و یا زباله نریزیم و نباید فراموش کرد که وظیفه جمع آوری زباله با محیط زیست و گروه‌های مردم نهاد نیست.

مدیرکل محیط زیست فارس تصریح کرد: بهترین وضعیت مدیریت پسماند مربوط به شیراز است.

محمودی بیان کرد: وضعیت شیراز از لحاظ هوا در موقعیت بسیار مناسبی است و شاهد کمترین روز‌های آلوده هستیم و از طرفی در بحث زمین نیز وضعیت مناسب است.

وی درباره برنامه‌های هفته سلامت نیز گفت: از جمله برنامه‌های هفته زمین پاک، دوره آموزش سلامت، پاکسازی تالاب کمجان، برپایی ایستگاه سلامت، همایش بدون پلاستیک، جشنواره صبحانه سالم و بدون پلاستیک، جشنواره عکس درنا و جشنواره ملی داستان محیط زیستی جهرم است.

مدیرکل محیط زیست فارس در خصوص ریزگرد‌ها نیز گفت: آلودگی محلی در فارس باعث آلودگی هوا نخواهند شد، اما به طور قطع خشکی دریاچه باعث بروز مشکلاتی می‌شود، ولی خشک شدن دریاچه نمک باعث آلودگی هوا و نقطه قرمز نمی‌شود.

محمودی افزود: اولین استانی هستیم که لوازم ۳۰۰ جلیقه تحویل گرفتیم و بمو به طور کامل تجهیز شده است و در شرایط خوبی از لحاظ محیط بانی قرار داریم و برخورد با متخلفین نیز چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: یگان فارس بهترین یگان کشور است و به خوبی با جرائم برخورد شده است.

مدیرکل محیط زیست فارس در خصوص تلف شدن گورخر در بهرام گور نیز با بیان اینکه ۲ گوره خر به علت نزدیک شدن به روستا در اتوبان تلف شدند ادامه داد: در حال حاضر اکیپ‌هایی در منطقه مستقر شده است.

محمودی اضافه کرد: ظرفیت بهرام گور ۵۰۰ گورخر است، اما در حال حاضر یک هزار گورخر در منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیرکل محیط زیست فارس در نشست خبری هفته زمین پاک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار