افزایش صادرات استان به کشورهای جنوب شرقی آسیا

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات استان به کشور‌های جنوب شرقی آسیا پارسال از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود و هم اکنون ۳ کشور از این منطقه، در لیست ۲۰ کشور اول شریک تجاری استان قرار گرفته اند.

افزایش صادرات استان به کشورهای جنوب شرقی آسیابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدعلی امیرفخریان افزود: کشور‌های جنوب شرقی آسیا از سال‌های قبل به عنوان مقاصد صادراتی استان مطرح شده اند و این سازمان در پارسال نسبت به برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی با بهره گیری از اساتید سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی منطقه، جهت ورود به این بازار‌ها اقدام نموده است.

وی تصریح کرد: افزایش ۵۴ درصدی صادرات به کشور هنگ کنگ، افزایش ۸۴۷۹ درصدی صادرات به ویتنام و افزایش ۵۰۱۷ درصدی صادرات به اندونزی ازهمکاری‌های این سازمان بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نیز هنگ کنگ به عنوان پنجمین شریک تجاری استان و ویتنام و اندونزی به عنوان هفدهمین و هجدهمین شرکای تجاری استان شناخته می‌شوند.

امیرفخریان ادامه داد: صادرات کالا از استان به هنگ کنگ از حدود ۶۲ میلیون دلار در سال ۹۵ به حدود ۹۶ میلیون دلار در سال ۹۶ رسیده است و صادرات به کشور‌های ویتنام و اندونزی در سال ۹۵ به ترتیب حدود ۵۷ و ۸۶ هزار دلار بوده که در سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برای ویتنام و ۴ میلیون و ۴۰ هزار دلار برای اندونزی رسیده است.

وی افزود: عمده‌ترین محصولات صادراتی به کشور‌های هنگ کنگ و ویتنام، زعفران و پسته و به کشور اندونزی، فولاد و سنگ‌های قیمتی بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای حفظ و ارتقاء صادرات به کشور‌های این منطقه در سال جاری، اعزام هیات و برگزاری نمایشگاه، پیش بینی شده است که با صدور مجوز‌های مربوطه توسط سازمان توسعه تجارت، اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام// ف. غ.


ظرفیت قابل توجه کشور‌های جنوب شرقی آسیا برای صادرات کالا از خراسان رضوی

برچسب ها: صادرات ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.