طرح توسعه شهری در قزوین عملیاتی می‌شود

با حضور تیم کارشناسی کشور ژاپن اجرای طرح TOD توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل در قزوین و بررسی مطالعات آن به صورت جدی وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مسئول تیم کارشناسی کشور ژاپن با اشاره به اینکه استان قزوین از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و به همین جهت دنبال بومی‌سازی طرح TOD در قزوین هستیم گفت: پس از انجام بررسی و مطالعات کافی در مورد طرح TOD، این طرح به‌طورجدی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

این نشست صبح امروز با حضور مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، «ماتسومورو»، «ایش یماکی» و ناکاگاما» نمایندگان جایگاه از سازمان همکاری بین‌المللی کشور ژاپن و نیز رئیس کمیسیون اصل نود در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

ماتسو مورو، مسئول تیم کارشناسی کشور ژاپن با اشاره به اینکه مسئولان استان قزوین با تعامل و همکاری بالای خود توانسته‌اند گام بلندی در اجرای طرح TOD توسعه شهری مبتنی بر حمل‌ونقل در قزوین بردارند، اظهار داشت: برای اجرای هرچه موفق‌تر این طرح بزرگ تصمیم گرفتیم تا با یک تیم کارشناسی برای تهیه پیش‌نویس نهایی و انجام مطالعات پیش‌نیاز این طرح به ایران بیاییم.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل شدن مطالعات دو کشور آماده‌ایم تا علاوه بر اضافه کردن نکات فنی موردنیاز تجربه کشور‌های موفق اروپایی را نیز در طرح TOD وارد کنیم.

مسئول تیم کارشناسی کشور ژاپن بیان کرد: طرح TOD در سه سطح منطقه‌ای، کریدوری و ایستگاه به ایستگاه اجرایی خواهد شد و این در حالی است که در تلاشیم اقدامات لازم در یک دوره زمانی نسبت به تمرکززدایی از محدوده شلوغ طرح انجام شود.

ماتسومورو با اشاره به اینکه در سطح کریدوری با ایجاد ارزش‌افزوده در زمین‌های اطراف طرح مسیر ریلی را به‌گونه‌ای طراحی خواهیم کرد تا خدمات جدیدی به مردم داده شود، عنوان کرد: توصیه می‌کنیم در اتصال شبکه ریلی به تهران و کرج دنبال خدمات دیگر نیز باشید و در مسیر یک شبکه بهداشتی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی ایجاد کنید تا ارزش‌افزوده بیشتری در طرح ایجاد شود.

ماتسومورو با بیان اینکه در مدیریت خرد ایستگاهی باید به‌گونه‌ای کار اجرا شود که با یک پیاده‌روی ساده مردم بتوانند از خدمات زیادی استفاده کنند تصریح کرد: در این دوره باید بتوانیم نقاط ضعف و قوت طرح را با بررسی همه جوانب پیش‌بینی کنیم.

وی اظهار داشت: دنبال بومی‌سازی طرح در قزوین هستیم و این استان با ظرفیت‌های خوبی که دارد ما آمادگی داریم اولین طرح TOD را در این شهر عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.