نواخته شدن زنگ سلامت در سیستان و بلوچستان

زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نواخته شد.

هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم با اشاره به آغاز هفته سلامت در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: هر سال شعاری از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان رویکرد ویژه نظام سلامت در کشور‌های جهان تعیین می‌شود که امسال شعار این سازمان "سلامت برای همه" است.

وی با بیان اینکه سلامت برای همه یعنی عدالت در سلامت، افزود: ایران از چند سال پیش این شعار را عملی کرده است، دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت از چند سال پیش پیشگام عملی کردن این موضوع بوده و توانسته به خوبی آن را عملی سازد.

هاشمی شهری ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ نیمی از مردم جهان به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی نداشتند که این موضوع نگران کننده‌ای بود که شعار امسال نشان می‌دهد که باید عدالت در سلامت در همه کشور‌های شکل گیرد. بر همین اساس تمام کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ این شرایط را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه به طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد در ایام هفته سلامت اشاره کرد و گفت: به زودی و با حضور وزیر بهداشت سه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شهر‌های چابهار، زاهدان و ایرانشهر کلنگ زنی خواهد شد که بر اساس برنامه تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/گ

رنگ سلامت در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.