آیا سفر وزیر خزانه‌داری آمریکا به چین تنش تجاری میان واشنگتن و پکن را کاهش می‌دهد؟

استیون منوچین اعلام کرد درحال بررسی سفر به چین است؛ اقدامی که می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان شود.

آیا سفر وزیر خزانه‌داری آمریکا به چین تنش تجاری میان واشنگتن-پکن را کاهش می‌دهد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت درحال بررسی سفر به چین است؛ اقدامی که می تواند باعث کاهش تنش ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان شود. این سفر در شرایطی صورت می گیرد که سیاست گذاران بین المللی بر لزوم اصلاح برخی اقدامات و رفتارهای چین تاکید کرده اند.

آمریکا تهدید کرده است به منظور مجبور کردن چین به تغییر برخی سیاست های صنعتی اش بر حدود صد و پنجاه میلیارد دلار از کالاهای ساخت این کشور که به آمریکا وارد می شوند تعرفه وضع خواهد کرد. به ادعای واشنگتن این اقدام با هدف ملزم کردن چین به رعایت حقوق مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی صورت می گیرد.

منوچین در گفتگو با خبرنگاران گفت به تماس با همتایان چینی و تلاش برای حل و فصل اختلافات بر سر موضوع تجارت ادامه می دهد و ممکن است به این منظور راهی پکن شود.

وی در نشستی خبری در جریان گفتگوهای بانک جهانی در واشنگتن گفت «درحال بررسی سفر به چین هستم. البته در مورد زمان بندی آن نمی توانم اظهارنظر کنم و هنوز هیچ چیزی تایید نشده است اما درحال بررسی سفر هستیم.»

وزیر خزانه داری آمریکا دقیقا نگفت از توافق تجاری با چین چه می خواهد و صرفا به گفتن این جمله بسنده کرد که «اگر به توافق برسیم در آن صورت خواهید دید چگونه خواهد بود.»

چین نیز تهدید کرده است در واکنش به اقدام آمریکا دست به اقدام تلافی‌جویانه می زند و بر کالاهای آمریکایی تعرفه وضع می کند. کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول اوایل این هفته هشدار داد این مناقشه می تواند به اعتماد،‌ سرمایه گذاری و رشد اقتصاد جهانی ضربه بزند.

منوچین گفت در جریان نشست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با یی گانگ (Yi Gang) رئیس جدید بانک مرکزی چین دیدار و در مورد زمینه های باز شدن بازارهای چین به روی رقابت خارجی گفتگو کرده است.

پکن روز چهارشنبه اعلام کرد محدودیت ها بر سر مالکیت خارجی را در شرکت های داخلی فعال در صنایع خودروسازی، کشتی سازی و هواپیماسازی رفع خواهد کرد.

انتهای پیام/

سفر وزیر خزانه‌داری آمریکا به چین

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار