موضع بی‌طرفانه اتحادیه اروپا در جنگ تجاری آمریکا و چین

کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه در مناقشه تجاری میان آمریکا و چین از هیچ طرفی جانبداری نخواهد کرد.

موضع بی‌طرفانه اتحادیه اروپا در جنگ تجاری آمریکا و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پیر موسکوویسی، کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا گفت تجارت یکی از اصلی ترین موضوعات مطرح شده در گفتگوهای مقامات آمریکایی در حاشیه نشست های این هفته صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن بود.

موسکوویسی روز شنبه گفت اروپا در مناقشه تجاری میان آمریکا و چین از هیچ طرفی جانبداری نخواهد کرد و معافیت موقت اتحادیه اروپا از تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا باید دائمی شود.

موسکوویسی گفت با ویلبر راس، وزیر بازرگانی، جروم پاول، رئیس خزانه داری، استیون منوچین وزیر خزانه داری و لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید دیدار کرده است.

وی گفت: «جنگ های تجاری نیز مانند همه دیگر انواع جنگ هستند. ما باید راه حلی نرم برای مناقشه کنونی پیدا کنیم. این بدان معناست که ابتدا باید راه حلی برای مسئله میان آمریکا و اتحادیه اروپا پیدا کرد و معافیت موقت این اتحادیه به معافیتی دائم تبدیل شود. ما گفتگوهایی سازنده و بدون سر و صدا با آمریکایی ها داریم و من امیدوارم تا اول مه در این زمینه به نتیجه ای برسیم.»

اشاره موسکوویسی به اول ماه مه بود که معافیت موقت واردات فولاد و آلومینیوم بدون تعرفه از اتحادیه اروپا به آمریکا به پایان می رسد.

موسکوویسی تاکید کرد اتحادیه اروپا در این مناقشه از هیچ طرفی جانبداری نمی کند و قرار نیست با جانبداری، مسئله‌ای حل شود.

کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا گفت: «جانبداری از یکی از طرف های مناقشه به این معناست که ما وارد فضای رویارویی می شویم و نباید مسائل را به این شیوه حل کرد. قطعا درحال حاضر عدم توازن هایی وجود دارد که باید به آنها پرداخت و مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود اما نه از طریق رویارویی.»

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا در قبال جنگ تجاری آمریکا و چین اعلام بی‌طرفی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار