افتتاحیه همایش سبک زندگی امام سجاد (ع) در خراسان شمالی

دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی امام سجاد (ع) در بجنورد گفت: آئین افتتاحیه همایش ملی امام سجاد (ع) با حضور نماینده، ولی فقیه در مسجد امام سجاد (ع) بجنورد برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛ حجت الاسلام حجت سالاری مکی دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی امام سجاد (ع) در بجنورد، گفت:  در این  همایش ٢٥٧ اثر شامل ١٩٧ اثر در بخش مقاله و ٦٠ اثر در بخش اینفوگرافی به دبیرخانه علمی همایش ارسال شد که به مرحله نهایی رقابت و داوری، راه یافته است.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی با بیان اینکه هفت داور از اساتید حوزه علمیه استان خراسان شمالی داوری آثار را بر عهده دارند، اظهار کرد: داوری آثار تا پنجم اردیبهشت ماه پایان می‌یابد و آثار برتر در قالب کتاب به چاپ می‌رسد.

وی تولید و اشتغال در سیره امام سجاد، تاثیر قناعت و ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی، شیوه‌های مدیریت اقتصادی، تاثیر رزق حلال در فلاح فرهنگی و رفاه اقتصادی در سیره امام سجاد، تربیت خانواده متعالی از منظر امام سجاد، مبارزه با مظاهر فساد در سیره امام سجاد و حقوق متقابل فرد و اجتماع از منظر امام سجاد از موضوعات بخش اقتصاد مقاومتی این همایش عنوان کرد.

مکی همچنین موضوعات بخش سبک زندگی نیز تبیین شاخصه‌های حکومت دینی، استکبار ستیزی در سیره امام سجاد، شیوه‌های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد، تبیین ارزش‌های اسلامی در ادعیه از منظر امام سجاد، نقش دعا در زندگی دنیوی و اخروی در سیره امام سجاد و حقوق متقابل مسجد و خانواده برشمرد.

دبیر علمی همایش سبک زندگی امام سجاد به برگزاری کارگاه‌های آموزشی حول محور اعلام شده در ١٤ مسجد مزین به نام امام سجاد علیه السلام هم اشاره کرد و افزود: این کارگاه‌ها از یکم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت امام سجاد علیه السلام به مدت ۱۴ شب در مساجد شهرستان‌ها و با حضور اساتید حوزه‌های علمیه و مرکز تخصصی صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ب

 

ارسال ۲۵۷ اثر به همایش ملی امام سجاد در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.