فرماندار خوی؛

باید کالا‌های با کیفیت و مناسب در داخل تولید شود

فرماندار خوی گفت:برای استفاده مردم از تولیدات داخلی باید کالایی با کیفیت مناسب و خوب تولید شود

باید کالا‌های با کیفیت و مناسب در داخل تولید شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ اولین جلسه شورای اداری درسال جدید با حضور نماینده مردم شهرستان خوی و چایپاره، باحضورفرماندار، امام جمعه و اعضای شورای اداری در سالن شهید کوچری فرمانداری خوی برگزارشد در این جلسه سید محمد عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ از طرف مقام معظم رهبری به "حمایت از کالای ایرانی" بر نظارت بر تولیدات داخلی تاکید نمود و افزود: برای استفاده مردم از تولیدات داخلی باید کالایی با کیفیت مناسب و خوب تولید شود و در این راستا باید دستگاه‌های مرتبط بر تولیدات داخلی نظارت داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در ادامه با اشاره به بروز خشکسالی در ایران اظهار داشت: در چند سال گذشته در کشور با مشکل خشکسالی مواجه هستیم و باید مصرف آب در همه بخش‌ها از جمله در بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار، کنترل شود.

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان خوی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: طرح‌هایی اشتغالزایی در جلسات متعدد کمیتیه فنی شهرستان بررسی و جهت تصویب به کارگروه استانی ارسال شده است.

وی افزود: بعد از پرداخت تسهیلات باید نظارت‌های لازم از طرف دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام پذیرد.

سید محمد عابدی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان خوی اظهار داشت: شهرستان خوی از پتانسیل‌های مادی و معنوی خوبی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در ادامه بر پیگیری مسائل و مشکلات شهرستانی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی از مدیران کل استانی تاکید نمود.

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی نیز در این جلسه به جایگاه مهدویت اشاره کرد و افزود: موضوع مهدویت و نوید ظهور مصلح جهانی از موضوعات مهم و سرنوشت ساز در تاریخ بشریت است که آیات متعددی از قرآن و صد‌ها روایت و حدیث در این موضوع وجود دارد.

وی با اشاره به رسالت شیعیان در عصر غیبت اظهار داشت: شناخت امام عج، تمسک به ریسمان ولایت، انتظار فرج، اصلاح فردی، اصلاح اجتماعی، آمادگی برای ظهور از جمله رسالت شیعیان در عصر غیبت می‌باشد.

امام جمعه خوی با اشاره به آسیب‌های مهدویت اظهار داشت: در طول تاریخ علل و عوامل مختلفی موجب گردیده که آسیب‌های جدی متوجه موضوع مهدویت شود که نوع پیروان اهل بیت را مورد تهدید قرار داده است که از جمله می‌توان برداشت‌های غلط از موضوع انتظار، مشخص کردن زمان برای ظهور، مدعیان دروغین ملاقات با امام عج و نشان دادن چهره خشن از امام عج را نام برد.

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره نیز در این جلسه به نوسانات نرخ ارزی در دو هفته گذشته اشاره و ساختار اقتصاد کشور را یکی از عوامل موثر در نوسانات نرخ ارز عنوان کرد و افزود: مسایل سیاسی، اجتماعی، داخلی، منطقه ای، مختصات بازار ارز کشور، مکانیسم نامناسب توزیع ارز و مدیریت گردشگری از دیگر عوامل نوسانات ارزی کشور می‌باشد.

 کبیری در ادامه با اشاره به کریدور غرب کشور اظهار داشت: کریدور غرب کشور از بازرگان آغاز و در بندر امام به اتمام میرسد و با پیگیری‌های صورت گرفته محور ایواوغلی- خوی- سلماس در این کریدور قرار گرفت و در ردیف ۲۱ لایحه بودجه سال ۹۷ نهایی و ابلاغ شد.

پرواز‌های فرودگاه خوی، راه آهن، گازرسانی به بخش قطور و صفاییه و بخش آب از دیگر موضوعات مطرح شده توسط دکتر کبیری در جلسه شورای اداری شهرستان بود.

انتهای پیام/ی

 

 

حمایت از کالای ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.