در سال 96؛

بیش از 27 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در دزفول معدوم سازی شد

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از معدوم سازی بیش از 27 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان در سال 96 خبر داد.

محسن ورجاوند، رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بازدیدهای ادواری از کلیه واحدهای تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی شامل: گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو بیان داشت: مقدار 27 هزار و 795 کیلوگرم فرآورده مشکوک به آلودگی و فساد در سال گذشته در واحدهای عرضه کننده فرآورده های دامی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: پس از نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان مقدار 27 هزار و 363 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف انسانی تشخیص و با صدور حکم مقام قضایی معدوم شدند.

ورجاوند در ادامه اذعان داشت: متصدیان و صاحبان فرآورده ها که با آگاهی قصد فروش و توزیع محصولات آلوده را به شهروندان داشتند به مراجع قضایی معرفی و با آن ها برخورد های کیفری شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول از کلیه متصدیان واحدهای مرتبط با فرآورده خام دامی خواست در صورتیکه محصولی از نظر ظاهری دچار مشکل شد و یا تاریخ انقضاء آن نزدیک و یا اتمام گردید جهت کسب تکلیف و یا انجام آزمایشات لازم سریعاً به اداره دامپزشکی مراجعه نموده تا نسبت به انجام مراحل قانونی اقدام گردد تا مشکلی متوجه متصدیان نگردد.

وی در پایان از شهروندان تقاضا کرد از محصولات بسته بندی شده دارای تاریخ تولید و انقضاء و تولید شده توسط شرکت های معتبر با درج آرم سازمان دامپزشکی و شماره پروانه بهداشتی بهره برداری خریداری و استفاده نمایند.

انتهای پیام/گ

معدوم سازی فرآورده های دامی فاسد

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.