مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی ؛

نرخ بیکاری درآذربایجان شرقی 10.7 درصد است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی ،با اشاره به وجود ۱۴۰ هزار بیکار در سطح استان، عنوان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری استان 10.7 درصد است، از این رو تلاش می کنیم تا هر ساله ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری استان ثابت بماند.

وجود ۱۴۰ هزار بیکار در آذربایجان‌ شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛میر احد حسینی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی ،در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان شاغل هستند؛ در واقع یک سوم جمعیت استان را شاغلین تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به این‌که ۳۶ شهرک صنعتی، ۱۷ ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: حدود ۵۰ هزار نفر در این شهرک های صنعتی استان مشغول فعالیت هستند.

حسینی اضافه کرد: حدود ۶۸۰ هزار نفر مشمول قانون کار در استان وجود دارد که به تبع آن بیمه نیز هستند؛ همچنین حدود ۶۷۲ هزار و ۹۵۳ نفر بیمه شده اجباری و اصلی در استان وجود دارد.

وی با بیان این‌که پنج هزار تعاونی در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد، چهار هزار و ۱۷۲ تعاونی فعال هستند که این تعاونی ها حدود یک میلیون و ۳۴۵ نفر عضو دارند.

وی حجم سرمایه گذاری اولیه بخش تعاون را ۳۰ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مجموع ۶۹ هزار نفر در بخش تعاون به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند که این افراد ۴۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که تاکنون در بخش تعاون مسکن نیز ۲۸ هزار واحد مسکونی به افراد فاقد مسکن تحویل داده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه این ارقام، نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و حدود هفت هزار مسکن نیز در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین وضعیت بخش تعاونی‌های تولیدی مطلوب است؛ به طوری‌که برخی از تعاونی‌های مرزی و عشایری 89 هزار و 767 هزار دلار صادرات دارند.

حسنی با بیان این‌که در سال گذشته ۴۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب مشاغل خانگی تسهیلات ارائه شده است، اظهار کرد: این تسهیلات بین دستگاه های متولی ایجاد اشتغال توزیع شده است و حدود ۸۰۰ هزار نفر را که درخواست تسهیلات کرده بودند به بانک ها معرفی شده اند؛ از این تعداد تاکنون برای دو هزار نفر تسهیلات از محل مشاغل خانگی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه سهم آذربایجان‌ شرقی از اشتغال فراگیر ۸۷۳ میلیارد تومان است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان طرح در قالب اشتغال فراگیر به بانک ها معرفی شده است که حدود سه میلیارد تومان آن توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی همچنین سهم آذربایجان‌شرقی را از تسهیلات اشتغال روستایی 350 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: از این مقدار، 150 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است؛ در بحث اشتغال روستایی هشت هزار و 500 نفر درخواست تسهیلات داده‌اند که یک‌هزار و 100طرح به بانک‌ها پیشنهاد شده که مبلغ آن 170 میلیارد تومان است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که 562 کمیته ایمنی و حفاظتی جهت صیانت از نیروی کار و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از کار ایجاد شده است، توضیح داد: 520 تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی استان ایجاد شده است که از این تعداد 430 مورد تشکل کارگری و 90 مورد نیز تشکل کارفرمایی هستند.

 

وی با اشاره به این‌که در آذربایجان شرقی 67 هزار نفر مستمری بگیر صندوق بازنشستگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین 161 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، عشایری و کشاورزی هستند و خدمات این صندوق شامل بیمه اجتماعی بوده و بیمه درمانی را شامل نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 وجود ۱۴۰ هزار بیکار در آذربایجان‌ شرقی

برچسب ها: اشتغال ، اقتصادجهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار