نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

تقریبا مدیر دوتابعیتی نداریم/منتظر 22 اردیبهشت نمی‌مانیم

سخنگوی دولت گفت: براساس گزارش وزارت اطلاعات تقریبا دیگر مدیر دو تابعیتی نداریم.

تقریبا مدیر دوتابعیتی نداریم/منتظر 22 اردیبهشت نمی‌مانیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: هر سال همه برنامه‌ها و اهداف در سندی تحت عنوان بودجه منعکس می‌شود. پیش‌بینی منابع و مصارف در سال 96 براساس گزارش خزانه 320 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبلش 13 درصد افزایش داشته است.

* مالیات سال 96 را به صورت کامل دریافت کردیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه مالیات سال 96 را به صورت کامل دریافت کردیم، افزود: پیش بینی ما در مورد قیمت نفت هم درست بوده است.

وی گفت: وظایف سازمان برنامه و بودجه این است که خود را برای همه شرایط آماده کند چرا که ما دشمنانی داریم. در منطقه هم کسانی هستند که اختلاف ایدئولوژیک دارند و رژیم صهیونیستی هم که اصلا کشور نیست و یک جعل است، تلاش می‌کند علیه ما فعالیت‌هایی انجام دهد.

* تقریبا مدیر دو تابعیتی نداریم

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره کاوه مدنی، گفت: مدیران دو تابعیتی تعریفی دارند. تعدادی از این افراد که در خارج از کشور کار می کردند هیچ گاه تابعیت ایرانی را نفی نکرده‌اند.

سخنگوی دولت ادامه داد: وزارت اطلاعات در خصوص مدیران دو تابعیتی موظف به شناسایی و نتیجه هم اعلام شد. سیاست دولت این است که از مدیران دو تابعیتی استفاده نکند.

وی تاکید کرد: براساس گزارش وزارت اطلاعات ما تقریبا دیگر مدیر دو تابعیتی نداریم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا آقای کاوه مدنی را جزء مدیران دو تابعیتی می دانید یا خیر، بیان کرد: اطلاع دقیقی در این مورد ندارم که آیا وی تابعیت دیگری داشته است یا نه. اگر نداشت، چگونه مانده است. از وزارت اطلاعات در اینباره سوال می‌کنم و به شما پاسخ می‌دهم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما هم معتقد به مراقبت هستیم تا جلوی نفوذ گرفته شود اما اگر بگوییم هر کسی در خارج تحصیل کرده، نفوذی است این برخورد افراطی است.

* منتظر 22 اردیبهشت نمی‌مانیم

نوبخت درباره توافق هسته‌ای گفت: رئیس جمهور آمریکا فرد غیر قابل اتکایی است. وی کله بزرگی دارد و بیش از اینکه مغزش بزرگ باشد شاخش درازتر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صندوق بین المللی پول، در نهم فروردین، اقتصاد ایران را در 40 شاخص و 7 بند، ارزیابی کرده، تصریح کرد: وضعیت اقتصاد ما در تمام شاخص‌ها مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: ما منتظر نمی‌مانیم تا در 22 اردیبهشت چه اتفاقی می افتد بلکه برنامه های خودمان را داریم.

* سامانه 'نیما'  امروز توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود

نوبخت اظهار کرد: در سال 96 دو هدف برجسته داشتیم که در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف شده بود. در همین راستا روی دو موضوع تولید و اشتغال متمرکز شدیم.

نوبخت با اشاره به رشد اقتصادی در سال 96 ادامه داد: براساس گزارش مرکز آمار در 9 ماهه اول سال 96 نسبت به 9 ماهه اول سال 95 رشد اقتصادی با نفت 4/4 و بدون نفت 4/7 دهم درصد بوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: 836 هزار نفر در 9 ماهه اول سال 96 وارد بازار کار شدند که از این تعداد 819 هزار نفر  مشغول به کارند و 17 هزار نفر از آنان هم به جمعیت بیکاران اضافه شدند.

وی اضافه کرد: سامانه 'نیما' که امروز توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، امکان قاچاق را کم  و ساختار شفافی را برای ورود و خروج بازار ارز مشخص می‌کند.

*یورو جایگزین دلار می‌شود

نوبخت درباره جایگزین کردن یورو به جای دلار گفت: در شرایطی که آمریکا اعلام می‌کند اجازه استفاده از پولم را نمی‌دهم چرا ما بر استفاده از دلار اصرار داشته باشیم.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها دلارهای را که در مسیر ایران هستند، تایید نمی‌کنند. یورو ارز جهان شمولی است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

سخنگوی دولت گفت: اراده نظام بر این است که از دلار استفاده نکند. تا جایی هم که بتوانیم با کشورهای، مبادلات‌مان را براساس پول ملی انجام می‌دهیم.

* دولت موافق فیلترینگ تلگرام نیست

نوبخت درباره استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: موضع دولت در این مورد کاملا روشن است. ما به دسترسی آزاد به اطلاعات براساس رعایت قانون معتقدیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت در مورد پیام رسان‌های داخلی بخشنامه کرد و ما هم استفاده می‌کنیم، ادامه داد: آنچه که انجام دادیم، رفع انحصار بود اما دولت موافق نیست که با فیلترینگ این فضا را محدود کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: اگر فردی بخواهد از پیام رسان خارجی استفاده کند ما براساس حقوق شهروندی او را آزاد می‌گذاریم.

* گروکشی نوزاد در یکی از بیمارستانهای کرج کذب است

معاون رئیس جمهور در واکنش به اظهارات خبرنگاری که گفت ظاهرا بیمارستانی در کرج، نوزادی را در ازای هزینه زایمان مادر گرو نگه داشته است، دستور رسیدگی فوری داد و گفت: بخش اعظم هزینه اصلی را دولت به بیمارستان پرداخت می کند و هیچ بیمارستانی اجازه چنین کاری ندارد.

وی در ادامه گفت:  براساس گزارشی که اکنون به دستم رسیده وزارت بهداشت اعلام کرده که گروکشی کذب است. این نوزاد زردی داشته و در بیمارستان تحت مراقبت است.

وی تصریح کرد: خانواده این نوزاد بیمه نداشتند و کسانی هم که بیمه نیستند حداکثر 5 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

* پول پاشی نمی‌کنیم

نوبخت با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اضافه کرد: نظام بانکی حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع بانکی را به 27 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط اختصاص داد.

سخنگوی دولت افزود: دولت از صندوق خود 42 هزار و 100 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی داد. 1200 میلیارد تومان هم برای طرح های عمرانی ماده 10و 12 (حوادث) پرداخت کردیم که این مبلغ نسبت به سال 95 حدود 6/3 دهم درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ما با چشم باز عمل می‌کنیم و پول پاشی نمی‌کنیم. مجموعا نظام بانکی و صندوق امسال 73 هزار و 400 میلیارد تومان به طرح تولیدی، بخش مسکن، بافت های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل و... پرداخت می‌کند.

* قیمت خرید تضمینی گندم 1300 تومان است

معاون رئیس جمهور درباره قیمت خرید تضمینی گندم گفت: وزارت کشاورزی مایل به افزایش قیمت است، اما آیا اجازه می‌دهند در عین افزایش 20 درصدی قیمت خرید نان را هم 20 درصد افزایش دهند. ما برای پرداخت همین قیمت خرید هم مشکل داریم، لذا تصمیم گرفته شد امسال قیمت خرید 1300 تومان باشد.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره پرداخت بدهی تامین اجتماعی، تصریح کرد: سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان از طلب امور اجتماعی پرداخت شد تا این سازمان بتواند بدهی خود را به وزارت بهداشت بدهد.

وی درباره بودجه بخش رفاه، اظهار کرد: بیشترین پول کشور صرف رفاه می شود و برخی هم انتقاد می کنند که وقتی طرح های عمرانی زیادی داریم، چرا این همه اعتبار صرف رفاه می شود.

* معاون احمدی نژاد از آزادی مشروط استفاده کرد

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره آزادی محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم گفت: او از آزادی مشروط استفاده کرده است و چون چهره سرشناسی بود، جامعه از این آزادی باخبر شدند؛ آزادی مشروط شرایطی دارد که قطعا قوه قضائیه در مورد همه افرادی که این شرایط را داشته باشند، این نوع آزادی را اجرا می‌کند.

* سپاه استمرار انقلاب است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت دائما از وفاق ملی صحبت می‌کند، اما بعضا رئیس جمهور در سخنرانی‌هایش لحن تندی نسبت به منتقدان دارد، بیان کرد: همه ما به موضوع انسجام و وحدت ملی تأکید داریم و قطعا آن را رعایت می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: رئیس جمهور می‌گوید در شرایطی که ما دشمن مشترکی داریم و به اختلاف ما دل بسته‌اند، راه این است که انسجام داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور اخیرا منتقدان خود را کم‌عقل توصیف کرد، گفت: ایشان هرگز چنین نظری ندارند.

سخنگوی دولت بیان کرد: برای مثال عرض می‌کنم رئیس جمهور همواره از سپاه تمجید کرده، چرا که سپاه استمرار انقلاب است و کسی نسبت به احساس مسئولیت پاسداران‌مان تردیدی ندارد.

نوبخت با تأکید بر اینکه سپاه شایسته تجلیل است، ادامه داد: رئیس جمهور در جلساتی که با سپاه دارد از آنان تجلیل می‌کند و در جلساتی که با ارتشی‌ها دارد، از آنان هم تجلیل می‌کند اما ظاهرا برخی رسانه‌ها تصمیم دارند به اختلاف دامن بزنند و می‌گویند چرا رئیس جمهور در جلسه با ارتش، از سپاه صحبت نکرد و چرا در جلسه با سپاه، از ارتش سخنی نگفت.

* سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران بزودی راه اندازی می‌شود

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای مدیریت کم‌آبی در کشور ادامه داد: وزارت نیرو طرح مناسبی را در این زمینه آماده کرده و وزارت نیرو در این زمینه طرح مناسبی را آماده کرده و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در این طرح اعلام شده که اگر ما در برخی نقاط کشت نداشته باشیم، تا چه اندازه واردات و یا صادراتمان تغییر می‌کند، یعنی تقویم ریالی تدوین کرده‌اند.

نوبخت با تأکید بر اینکه برای مدیریت آب کشور از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم، افزود: در این زمینه هم کارگروهی تشکیل شده است که بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد؛ موضوع آب برای دولت اهمیت زیادی دارد و ما از هیچ تلاشی در این زمینه مضایقه نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران گفت: سازمان امور اداری_ استخدامی این سامانه را آماده کرده است و بزودی کارش را آغاز می‌کند. در واقع پیشنهاد وجود چنین سامانه‌ای را خود دولت در برنامه ششم داده بود.

* در مورد مسائل دفاعی‌مان به هیچ وجه مذاکره  نمی‌کنیم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مواضع آمریکا پیرامون برجام و گره زدن آن به بحث امنیتی و دفاعی کشورمان گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که در مورد مسائل دفاعی و موشکی‌مان به هیچ وجه مذاکره و رایزنی نمی‌کنیم، در مورد برجام هم تا زمانی که طرف مقابل متعهد باشد، ماهم متعهدیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سیاست جدید ارزی دولت مقطعی است، بیان کرد: سیاست‌هایی که دولت در زمینه اقتصادی اعمال می‌کند مطابق با شرایط است و ما یک نوع سیاست اقتصادی نداریم، بلکه این سیاست‌ها، انواعی دارند.

وی ادامه داد: تا زمانی که شرایط اینگونه باشد این سیاست‌ها را ادامه می‌دهیم و حتی ممکن است با توجه به شرایط آینده سیاست‌ها را ترمیم کنیم.

* رئیس جمهور توقع برحقی دارد

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور در جمع مدیران ارشد دولت و اینکه آیا آقای روحانی از مدیران خود ناراضی است، اظهار کرد: فکر می‌کنم رئیس جمهور توقع بر حقی دارد. ممکن است در دولت تضمینی گرفته شود و عده‌ای موافق یا مخالف باشند. این لازم است اما کافی نیست و ما باید از مواضع دولت دفاع و آن را تبیین کنیم.

* برخی از کالاها ارز 3800 تومانی دریافت می‌کنند

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ارز 4200 تومان را برای همه کالاهایی که باید ثبت سفارش شوند پرداخت می‌کنیم، گفت: البته برای برخی کالاهای اساسی ارز 3800 تومان پرداخت می‌کردیم این قبیل اقلام را باید با همان ارز 3800 تومانی بیاورند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این اولین سالی نیست که کشورمان در تحریم قرار داشته است، افزود: بعد از قضایای اوکراین یکی از کشورها که تحریم شده بود از ما خواست تا تجاربمان را در اختیار او قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده که تعیین 4200 تومان برای نرخ ارز تصمیم یک فرد بوده است، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و اعضای دولت در این مورد اجماع نظر داشتند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید؛

رئیس‌جمهور بارها برای حل مشکلات کشور خواستار نقش آفرینی سپاه شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمت ها رو به قبل از پرداخت یارانه ها برگردانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
یارانه حق همه مردمه
ممنون میشیم حذفش نکنید
مچکریممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
توروخدا با کاهش قیمت کالاها موافقت کنید .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
من نیاز مند بودم با پرداخت یارانه‌ها دیگر نیازمند نیستم واگر یارانه ها را قطع کنند دوباره نیاز مند می شوم وروا نیست که حق یارانه من بنزین افراد سرمایه دار وبی نیاز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
یعنی چه تقریبا" نداریم ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
يه چيزي تومايه هاي اينكه يه دكتري بگه طرف تقريبا مرده حالا تقريبا يعني چي خدا مي دونه بالاخره مرده يا نمرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب میگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
تقریبا مدیران دو تابعیتی نداریم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
منکه فکر کنم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا داریم کمی دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
منکه فکر کنم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مطمئن هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
منکه اولین نفر رفتم سروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
الکی فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
فیلتر شه زودتر تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگه 22 اردیبهشت چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا دقیقا نه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا دقیقا نه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
دقیقا یعنی چی مدیر 2 تابعیتی نداریم یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۵:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به وضع کارمندان رسیدگی کنید پرسنلی که بعنوان نیروهای نخبه با امتحان ورودی و چند سال آموزش وارد دستگاههای دولتی شد ه اند و الان بخاطر ندادن حق و حقوقشان و دریافت حقوقهای ناچیز ویا تعلق نگرفتن شرایط سخت زیان آور برای این مشاغل در صورتی که برای قانون کار وجود داردوغیره........،بیشترشان در خواست بازخریدی یا بازنشستگی پیش از موعد را دارند .اینا را پیگیریی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان ما در حال حاضر مدیر دوتابعیتی نداریم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشمندم یارانه هارو زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به وضع کارمندان رسیدگی کنید پرسنلی که بعنوان نیروهای نخبه با امتحان ورودی و چند سال آموزش وارد دستگاههای دولتی شد ه اند و الان بخاطر ندادن حق و حقوقشان و دریافت حقوقهای ناچیز ویا تعلق نگرفتن شرایط سخت زیان آور برای این مشاغل در صورتی که برای قانون کار وجود داردوغیره........،بیشترشان در خواست بازخریدی یا بازنشستگی پیش از موعد را دارند .اینا را پیگیریی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حقیقت طلب
۱۴:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا از ساماندهی نیروهای شاغل در ادارات صحبتی نکرده اند ؟، پس تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شاغل در ادارات دولتی که سابقه 10 -15 سال دارند چیست ، چه کسی پاسخگو خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
این تقریبا هیچ یعنی چی؟!!!
یعنی نداریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا که کار از دوتابعیتی هم گذشته و به سه یا چهار تابعیتی رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
تقریبا دو تابعیتی نداریم : یعنی حدود 10-20 % مدیرانی را آمار گرفته اند که همگی یا اکثریت فقط تابعیت را داشته اند و 80-90 % مدیران دیگر اصلا جزء آمار نبوده اندهمگی دو تابعیتی هستند....
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۴:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام واقعا مدیر دو تابعیتی نداریم؟ نفرمایید. فکر کنم دیگه نوبتی هم باشه نوبت یورو ست که قیمتش بره آسمون. چرا 3800تومن؟چرا 1000تومن نمیشه آخه چرا
-
علی
۱۳:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان شما بیایید بررسی کنید اکثرا دو تابعیتی هستن یه آمار بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
گندم1300تومان ؟؟؟.یه بسته آدامس موزی شده1000تومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
من دیروز جایی بودم خودم با چشمان خودم دیدم طرف دو تا بعیتی است
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
غیر ممکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
يعني چي ؟ جناب دكتر روشنتر بفرما
مگه میشه !!
Iran (Islamic Republic of)
م.م
۱۲:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
جامعه و مشكلات اره بیداد میکنه و هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیر دو تابعیتی پر هست . تا دلت بخواد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
دلار چرا گرون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید بررسی بشه و بیشتر نظارت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی مدیر دوتابعیتی داریم بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۳:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا مورد بررسی قرار نمیدهید مگه میشه کسی دو تابعیتی نباشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۱۳:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
منم کاملا با نظر شما موافقم
آخرین اخبار