درخواست سه عروس داعشی از مقامات آلمانی برای بازگشت به کشورشان

سه عروس داعشی که آلمان را به مقصد سوریه برای پیوستن به داعش ترک کرده بودند، از مقامات آلمانی خواستند اجازه بازگشت به کشورشان را صادر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، سه عروس داعشی که آلمان را به مقصد سوریه برای زندگی تحت سلطه داعش ترک کرده بودند، از مقامات آلمانی خواستند اجازه بازگشت به کشورشان را صادر کنند.

لیندا 33 ساله، آیسه 32 ساله و نادین 29 ساله که برای زندگی جدید در قلمرو داعش، آلمان را به مقصد سوریه ترک کرده بودند، خواستار بازگشت به کشورشان هستند. آنها در مصاحبه های مجزا اعلام کردند رفتارها نژادپرستانه در آلمان دلیل اصلی پیوستن آنها به داعش بوده است.

لیندا در مصاحبه با خبرنگار روزنامه آلمانی بیلد گفت: زمانی که در آلمان بودم به دلیل استفاده از حجاب چهره (برقع) به شدت با من بدرفتاری می شد. به همین دلیل بود که به داعش پیوستم. می خواستم در کنار خانواده و با عقاید مذهبی خودم در آرامش زندگی کنم.

لیندا در نوجوانی از دین مسیحیت به اسلام گروید و پس از پایان دوره دبیرستان با یک مسلمان ترک تبار ازدواج کرد. او در ادامه گفت: به واسطه پوشش و دین، من و همسرم بارها در خیابان های مونیخ هدف حمله قرار گرفتیم. نگران فرزندانمان بودیم. در همان زمان یکی از دوستانم پیشنهاد داد به سوریه برویم و با زندگی در قلمرو داعش، از نژادپرستی رها شویم.

او 4 فرزند دارد که یکی از آنها در شهر رقه سوریه به دنیا آمده است. او با طرح این ادعا که  واقعیت را درباره داعش نمی دانسته است، افزود: وقتی در آلمان بودم ویدئوهایی از زیبایی های سوریه تحت سلطه داعش به من نشان دادند. فکر می کردم با مهاجرت به سوریه دیگر تحت فشار نخواهم بود.

او مدعی شد هیچ چیز درباره اعدام های دسته جمعی، بردگان جنسی و جنگ نمی دانسته است.

نادین از دیگر زنانی است که خواستار بازگشت به آلمان است. او گفت: آنچه باعث شد من به سوریه بروم و به داعش بپیوندم، رفتار نژادپرستانه آلمانی ها با مسلمانان بود. آنها روی سرم قهوه می ریختند چون روسری به سر داشتم. مرا کتک می زدند و وسایلم را خراب می کردند. از این شرایط خسته بودم. بیش از 90 درصد زنان مسلمان آلمان با این مسائل مواجه هستند.

نادین نیز به همراه همسر و فرزندانش به رقه رفت ولی با مشاهده شرایط اسف بار تحت سلطه داعش به دنبال فرار از آنجا بود.

آیسه از دیگر عروس های داعشی است که در صدد بازگشت به آلمان است. او که شاهد ظلم و ستم گروه تروریستی داعش بوده است گفت: آنها اجساد را همانند گوسفند آویزان می کردند.

با آغاز عملیات آزادسازی رقه، او به همراه خانواده اش برای بازگشت به کشورشان اقدام کردند.

مرکز آژانس مرزی اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد با فروپاشی داعش در عراق و سوریه، نزدیک به 1000 عروس داعشی که از کشورهای اروپایی به این سرزمین آمده بودند، به صورت مخفیانه یا قانونی در صدد بازگشت به کشورشان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار