استاندار سیستان و بلوچستان:

برای توسعه و رونق اقتصادی در استان همکاری‌های بین بخشی در میان مدیران باید نهادینه شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همکاری‌های بین بخشی برای رونق اقتصادی در این استان باید میان مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی نهادینه شود.

سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  همکاری بین بخشی برای توسعه و پیشرفت تاکنون در این استان نهادینه نشده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت هر منطقه وابسته به همکاری بین بخشی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی کارشناسی شده روی تمام موضوعاتی که منجر به پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان می‌شود لازم و ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه کشاورزی دارد که می‌توان با بهره گیری از روش‌های نوین آبیاری راندمان تولید را افزایش داد.

محبی اظهار داشت: با وجود خشکسالی در سیستان و بلوچستان، بهره گیری از سامانه‌های نوین آبیاری و تولید محصولاتی، چون پسته که نیاز به آب مصرفی کمی دارد در این استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در زمینه کشت محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان باید امکان سنجی شود که چه نوع محصولی را که نیاز به آب کم دارد کشت کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان عقب هستیم که باید در این زمینه تلاش کرد تا محصولات ما از لحاظ بسته بندی مشتری پسند و شیک باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهترین پسته در این استان تولید می‌شود که کشت این محصول راهبردی که ارزش افزوده بسیار بالایی نیز دارد باید جایگزین کشت گندم شود.

محبی اظهار داشت: مکانیزه کردن کشاورزی در سیستان و بلوچستان در راندمان تولید و ایجاد ارزش افزوده بالا بسیار حائز اهمیت است و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی بیان کرد: همچنین سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه شیلات و آبزی پروری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

همکاری بین مدیران در سیستان وبلوپستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار